ازياء, فساتين سهرة


العودة   ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ > أقسام عامة > ادب و خواطر
تسريحات 2013 ذيل الحصان موضة و ازياءازياء فكتوريا بيكهام 2013متاجر ازياء فلانتينو في باريسمكياج العين ماكياج دخاني makeup
ادب و خواطر يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! يوجد هنا يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! القصص , الخواطر , الشعر قصائد حب و خواطر عشق و ما يبوح به قلمك

فساتين العيد


 
قديم   #1

الاحساس الصامت

:: كاتبة مقتدره ::

الملف الشخصي
رقم العضوية: 125532
تاريخ التسجيـل: Jun 2010
مجموع المشاركات: 373 
رصيد النقاط : 0

قلب جديد يارتنى ماحبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

السلام عليكم والرحمه

انا مش هطول عليكم بس انا تألمت كثيرا عندما علمت بتلك القصه وزرفت عيناى الدموع وصرخ قلبى


من الالم حزنآ على الحب الذى لم يكتب له البقاء هذا الحب الذى ولد معه الامل وانتهى بالالم والفناء



"هذه هى القصه المأساويه"



"فاقد الحب هو مالك الحياه"



حكاية شاب وسيم عمره بين 22 و23 ما يعرف عن الحب شي



ولا مره بحياته حاول انه يعرف شي عن الحب.


له طله مقبلوه والي يشوفه على طول يحبه .


سافر والله وفقه بوظيفة بس بعيد عن منطقة أهله الي ساكن فيها


والمكان الي توظف فيه يمشي الحال بس



زيارات البنات علي المكان هذا كثيره


وبيوم جت وحده ودخلت المكان وشافت الولد فأعجبت


فيه و أخذت رقم المحل لانه موجود على الوحة برا



ويوم راحت


للبيت اتصلت عليه وحاولت تحكى معاه بس حست أسلوبه


جاف شويه ولا قدرت تأخذ وتعطي معه .


وصار كل يوم الساعة 11 المساء


تتصل عليه على شان تتعرف اكثر عليه وتكلم معاه وهو


مش عارف يقول ايه او يتكلم ازاى وكان كل دوره انه بس يسمع كلامها بس


وطالت الأيام على ذلك الحال حتى تشجع الولد مره وسألها


أنتي ايه الهدف من مكالماتك دى وعايزه توصلى لايه منها؟!!!!!!!!!!!!!!!!!


هي جاوبت على طول لأنها كانت متوقعه السؤال ده


وقالت : عايزه ادخل قلبك وتحبنى واحبك!!!!!!!!!!!!!!!!!


قال : طيب آنا مش عارف حاجه عن الحب ولا عارف حتى معنى انى احب


ولا حتى اعرف أتكلم فيه ولا افهم لغته!!!!!!!!!!!


قالت : آنا هعلمكازاى تحب على ايدي واخليك فيلسوف حب .


المهم طالت المحادثة وجت أيام


وراحت أيام وعلى الطريقة دى وهي تعلم فيه وهو يستوعب بسرعة


حتى اكتفى الولد من دروس الحب بل وحب الولد من كل قلبه هذه الفتاه لدرجه


انه نسى النوم من كثر التفكير فيها وكل اصدقائه


حسوا انه متغير ومش بياكل ونحف وبيفكر كثير ويسرح اكتر


وأحيانا يخطي باسمها وينادي اصدقائه به وهم مش بيسألوا عن الاسم لانهم عرفوا ان ده


شكله مبين انه حب وخلاص أعلى مراحل الحب وصلها الولد ده ..


ودرات الأيام ومرت سنه على هذه الطريقة .


حتى اتصل عليها فيوم وكان مزعوج قالها


أنتي شفتيني وشفتي شكلي وعرفتي أسلوبي

وبقى لينا سنه ولا شفتك ولا حتى شفت صورتك


قالت له :استنى شويه لغايه لما اضبط وضعي واخليك تشوفني

قال : لا ...لا.. لازم اشوفك!!!!!!!!!!!!!!!


ومش هقفل لغايه لما توعدينى امتى هشوفك!!!!!!


قالت : طيب الخميس الجاي هنطلع للمكان الفلاني نتقابل هناك


والكلام ده كان يوم السبت .


( تخيلو هيكون الانتظار ازاى من يوم السبت للخميس اصعب لحظات


عمره وكان بيقضى يومه كله نوم على شان بسرعة الأيام تمشي )


وصل يوم الأربعاء بدا يفكر هيكون شكلها ايه


*طويلة قصيرة بيضا سمره نحيفه دبدوبه حلوه *

هتكون زى ما هو راسمها بخياله .


كان يفكر بكل شي .


واتصلت عليه يوم الخميس قالت له :احنا طالعين وسيارتنا كذا


شكلها ولونها كذا ورقم الوحة كذا


قال : تمام


قال :اسمعي انا مش هقدر اصبر كل ده لغايه لما اشوفك


والطريق طويل انا هرنلك كل دقيقتين وانتى كل دقيقتين ترنى على الموبايل


علشان أحس انك معايا موجودة وعارف انك مش هتقدرى تكلمينى لان اهلك معاكى


بس اقل شي كل دقيقتين ترنى!!!!!!!!!!


قالت : اوكي تحركت السيارة وهو اتحرك


بعدها على طول وكل دقيقتين ترنله وفجأه !!!!!!!!!!


انقطعت الرنات لأكثر من عشر دقايق مش قدر يصبر أرسل رسالة ولا ردت عليه


تردد بالاتصال تردد و تردد كثير بس اتصل


وهو بيتصل مر من جنبه سيارة إسعاف


متجهة بنفس الطريق الي هو يمشي فيه


من كثر خوفه عليها نزل من السياره وجرى ورا عربيه الاسعاف


وخلى الموبايل يرن ( معاودة الاتصال آليا )


المهم وصل شاف حادث اكثر من رعب منظرة مفزع.


عائله كاملة يمين الخط منتثرة فيها أربع بنات والدهم


كلهم حالتهم وإشكالهم ميئوس منها بشكل خيالي .


السيارة هي نفس السيارة ونفس الوحة ونفس الون


بس كيف راح يعرفها بين البنات الأربع؟!!!!!!!!!!!!!!!!


وهي مش وصفت ليه حتى شكلها نزل مع الي نزلو يشوف بقايا حلمه وبقايا


أمله صار ينظر يمين يسار ولو حتى شافها مش هيعرفها!!!!!!!!!!


سمع صوت جموبايل بيرن حاول يتبع الصوت لقا وحده من ا لبنات ماسكه موبايل


ويرن بأديدها وهي شبه ملطخه بالدم ومافي آمل من إنها تعيش (آلا بعد إذن


الله)

شاف اسم المتصل بالموبايل لقا مكتوب!!!!!

( آمل عمري)


قال يمكن تكون هى واحده من صديقات البنات ولكن بدون شعور رفع الموبايل وشاف الاسم


الي هو ( آمل عمري ) وفتح الرقم وكانت الصدمة انه شاف


الرقم بتاعه


اصابه الفزع والصدمه!!!!!!!!!!!!!!!


لان الموبايل كان مع واحده كان الجمال ما انخلق لغيرها


بس للآسف فارقت الحياة وانقلبت اسعد لحظات عمره بثواني


إلى اتعس أيام العمر الرقم لقاه رقمه ولقا اسمه مكتوب ( آمل عمري )


صدمة خلته ينهار ويغمى عليه وانقلوه معاها للمستشفى


وهي انتقلت الى رحمة الله بس هو عاش آو قصدى ما عاشت الضحكة بعدها يوم .


وترك الوظيفة وتعقد من عيشته وصار يكره الموبايل


ولا يتكلم فيه غير للضروه فقط


ويكره أي واحد يجيب أبجدية كلمة حب عنده


وسافر عن المنطقة


الي كان موظف فيها وتعرف على آمل عمره الي ضاع فيها ..


واخذ عهد على نفسه انه مايجي المنطقة دى آلا بنفس اليوم


الي توفى فيه حلمه وصار كل سنه بنفس اليوم يسافر للمنطقة


ويمر نفس المكان ويجلس فيه ساعة ويرجع لمنطقته مره تانيه



----------------------------



السؤال المهم هو!!!!!!!!!!!!!!

ماذا تفعل لو كان الانسان الوحيد القادر على مسح وتخفيف الامك

ذهب ولن يعود خرج بلا رجوع وهو مصدر ألمك الدائم حزنك الساكن بقلبك الجريح؟ّ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


اعذرونى فالحب مثلما هو سبب الحياه هو ايضا سبب الالم والشقاء


وفى السلام لكم منى اخلص سلام


يارب تظل ضحكه الحب مرسومه على وجوه المحبين

بأنتظار الردود والتقييم!!!!!!!!!!!!!

 
قديم   #2

مجروحه وأكآبر


رد: يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
قديم   #3

Miss Alex


رد: يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واو

 
قديم   #4

الاحساس الصامت


رد: يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مشكورين ع الردود

بأنتظار المزيد

 
قديم   #5

الفراشة الحرة


رد: يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يارتنى ما حبيت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

الاجابة .........متحبيش للدرجة الي متقدريش تعيشي من غير الحب ده .........ومتعلقيش بحد للدرجة الي تخليكي تنهاري لما يفارقك .ودي الطريقة الوحيدة علشان ماتعاني من الفراق ...........وشكرا على الموضوع الجميل

 




الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 12:07 AM.


 
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0