ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   العناية بالبشرة و الجسم (https://fashion.azyya.com/29)
-   -   اعدك ب الجمال فتحي بشرتك 3 درجات في شهر يلا يا بنات مصر (https://fashion.azyya.com/155680.html)

عيون سوداء واسعة 06-30-2010 09:15 AM

اعدك ب الجمال فتحي بشرتك 3 درجات في شهر يلا يا بنات مصر

احب اقول في البداية ان ا رغم اني خريجة تربيه الا اني خبيرة في الجمال و التجميل وبالذات في العناية بالبشرة وانا الفت 3 كتب كن شابا في 30 يوم وكوني جميلة في 30 يوم و كيف تحصلين علي بشرة فاتحة في 30يوم بس للاسف لظروف معينة الكتب لسه ماطبعتش المهم انا معاكم يا فتوكات بنقل لكم خبرتي وتحت امركم بعد موضوع التفتيح في 3 شهور الي ركزت فيه ع العناية من جوه عن طريق الغذاء انا عامله الموضوع بتاع النهاردة وهاركز اساسا ع العناية من بره بالبشرة عن طريق المستحضرات وهنعدي برده كده ع خفيف ع الغذاء
المهم روتين العناية بالبشرة ده لو بشرتك نضيفة ومفيهاش مشاكل هتشوفي فرق بعد 5 ايام اما لو بشرتك فيها مشاكل فهتشوفي فرق بعد من7 الي 10 ايام وبعد شهر هتبصي في المرايه و تقولي الجمال ده كله كان مستخبي فين هتشوفي وضاءة و نور وتفتيح شديد حوالي 3 درجات وتقدري تمشي ع النظام ده عمرك كله وتشوفي بشرتك كل يوم احلي من الي قبله والله هتدعيلي

هابتدي دلوقتي اعرض عليكم المنتجات الي هنستخدمها :

صابونة ميديمكس
وهي تنظف البشرة بعمق اذ انها تحتوي ع عشبه طبيعيه ومع الوقت بتفتح البشرة و بتزيل النمش والكلف و البقع وتنعم البشرة جدا وتعيد للبشرة لونها الطبيعي

وده صورة صابونة ميديمكس وهي صناعة هندية
وسعرها 10 جنيه
اما المنتج التاني الي هنستخدمه فهو كريم بوندس الاحمر age miracle وهو لتجديد واصلاح البشرة ونتيجته بتبان بعد اسبوع وصورته http://files.fatakat.com/2010/6/1277800494.jpg

وده اصلي صناعة هندوستان والسعر 55 جنيه
معلش ما لقيتش صورته لوحده
و المنتج ده عامل ثورة ع النت هنقل تجارب بعض الي جربوه
وانا ولله الحمد احب اهتم بنفسي وقبل فترة شفت كريم وقلت
لازم اجربة واستمريت عليه فترة بس الكل انبهر وقالوا ماشاء
الله شي مسوية بوجهك اكيد مسويه تنفيخ وتقشير وهذي
السوالف قلت لا والله حتي زوجي لاحظ هذا الشي ويقولي لو
ماني عارف انه لكي فترة عن عيادة البشرة كان قلت مسوية
شي بوجهك وعقبها افصحت عن السر الصغير بالنسبه لهم لكن كان عندي كبير
^
^^
^^^^
وهو كريم بوندس الي يجي بالاعلانات الاحمر الي في 7 ايام
ponds agemiracle

وهذه تجربه لاخري تقول
تجربتي ايجابية ولله الحمد لاحظت تغير وتحسن نسبي للبشرة احسها غير عن اول وبدا وجهي يصفا شوي شوي وكمان احس بشرتي مشدودة ولاحظت ان وجهي مورم خخخخخ بطريقة حلوة يعني كلنا نحب الوجه المليان

يعني مرة مرة حبيت هالكريم وان شاء الله رح استمر عليه وانصح اي اخت انها تشتريه
وهذه ايضا تجربه:
مرحبا.......... انا بصراحة كنت محتارة بين منتجات لوريال وبوندس للعناية بالبشرة المهم اخذت القرار واشتريت بوندس اليلي وكنت انظف وجهي كل يوم قبل النوم باي منظف كلين كلير او نيتروجينا او صابون وخلال اربعة ايام عنجد اربعة ايام لاحظة تغيرات بوجهي بشرتي مشدودة واثار حب الشباب صارة مرة فاتحة روعة حبيت افيدكم يابنات

والعارضة الامريكية السمراء تيرا بانكس قالت في احدي حلقات برنامجها انه من افضل كريمات العناية بالبشرة ونه للاسف مش موجود في امريكا وموجود في الشرق الاوسط بس (والله محسودين)

اما المنتج الي بعده فهو منظف البشرة بلاك blackوهو باليمون وزي الاسكينول بالضبط ونفس الشركة المنتجة صناعة فليبيني بس هو مصنوع خصيصا للبشرة السمراء ودي صورته :

وسعره 25 جنيه

اما المنتج الرابع معانا فهو كريم الؤلؤ الشهير بين وهو الاصلي الاكسترا تايواني الصنع وهو بيفتح البشرة بطريقة رهيبه بفضل احتوائه ع الؤلؤ وهوامن وخال من الزئبق و الكورتيزون والعبوة كبيرة 45 جم وتكفي من 2 الي 3 اسابيع وقبل ما تخلصيها هتشوفي نتيجة وصورته :

وسعره 35 جنيه
وده تجربه وحدة مع بين كريم :
اول مرة اشارك واطرح تجربتي مع كريم بين اخذتة من الصيدلية حلو يبيض البشرة ويصفيها ويكفي انه طبي مافيه كرتزون امن حبيت تستفيدو لاني استفدت من تجاربكم

وده تجربة واحدة تانية:

مرحبا وكل عام وانتم بخير \\اخواتي والله اقول تجربتي مع كريم بين للجسم ولوجه بياض وخالي من العيوب واحنا9 اخوات وامي كلنا نستخدم كريم بين ونجيب بدرزن دائماوالله الناس متعجبين في بشرتنا وخصوصن امي بشرتها صافية وبيضة وخالية من التجاعيدوكانت تستخدمه منوهي صغيرة وصارت تستخدمه لنا منكان عمرنا 9سنوات الى الحين ==بنسبة للجسم كانت امي تخلط كريم جلسوليد مع كريم بين ولوجة لوحدة ويوميا قبل النوم وكلنا نستخدم ه كاكريم اساسلخروج يبنات بياض وصفاء ولاحبه وسواد وكوله بفضل الله وامي الى اهتمت فيناء الى الان وانا عمري 30 سنة واصغر اخواتي والى اكبر مني 8سنوات والله يوفق كل بنت ويفرج على ا
\\\

وده تجربة تالتة مع بين :

انصحكم فيه مره حلو للبشره

وانا توني باديه فيه صارلي 3 ايام

وانا استخدمه كريم اساس لما اجي اطلع حتى انه وحده تسالني تقولي ايش مسويه في بشرتك

غير انك تحسي انه يعطي اضائه للوجه تحسي بشرتك فيها نضاره

ومع الوقت يفتح البشره

ويورد الوجه

وصدقوني راح تدعولي لو جربتوه

وانا احطه في كل وقت

وقبل مانام احط منه وبعده بشوي احط كريم اليل فوقه

اما المنتج الاخير هو بودرة شهرزاد بالكركم والسفيد اب وهي مصفية ومبيضة للبشرة وكلنا عارفين ان الكركم و السفيداب لهم فعل السحر في التبيض وتوحيد الون وصورتها :

وهي ايرانية وتقفيل سعودي وسعرها 30 جنيه
هاقول لكم بقه ع البرنامج الي هيفتحك 3 درجات في شهر :

(1) تجيبي الميديمكس وتعمليها زي مبيعملوا الصابون المغربي تبشريها وتضيفي لها فنجان زيت زيتون واخر لوز مر واخر ماء ورد واخر ماء ويبقي هو ده الغسول الي هتغسلي بيه وشك 3 مرات في اليوم وقبل ما تستحمي ب نصف ساعة ادهني جسمك بيه وبعد نصف ساعة بلي اليفة مايه وحكي جسمك 5 ق ثم اشطفي

(2) بالنسبة للوجه هتغسلي بخلطة الميديمكس 3 مرات في اليوم وبعد كل غسيل تدهني وشك بالبلاك الي هو اسكينول بس مخصص للبشرة السمراء
وبعد ما ينشف تدهني بين مرتين في اليوم والمرة التالته بوندس الاحمر اليلي وده لو بشرتك ناضجة فوق التلاتين يعني وفيها جفاف او تجاعيد اما لو شابة ومفيش المشاكل ده فكفاية بين مرتين وفي كل مرة تحطي كريم متقربيش منه مايه او صابون قبل 4 ساعات و3 مرات في الاسبوع هتعملي ماسك البودرة شهرزاد و3مرات تانيه ماسك الزبادي علي نقطتين لمون يعني يوم ده ويوم ده وكفايه تصنفري باي صنفرة تحبيها مرة اسبوعي وهتلاحظي ان الكريم او الماسك يمتصوا بسرعة جدا لان البلاك بينضف بعمق وبيخلي البشرة تمتص المستحضرات كويس

(3) اما للجسم فهتجيبي البلاك وتحطيه في علبة بخاخ وترشي بيها ع دراعاتك وساقيك مرتين في اليوم وفي كل مرة متقربيش مايه او صابون قبل ساعة وبعد الحمام وقبل النوم هتدهني جسمك بخليط فازلين وبودرة شهرزاد الي بالكركم والسفيداب تجيبي فازلين وتخلطي معاه كميه من البودرة حتي يتجانس الخليط وتدهني مرة بعد الحمام بعد خلطة الميديمكس واثناء اليوم تدهني مرة بالبلاك قبل النوم ادهني جسمك بلاك وبعد ما ينشف ادهني خلطة الفازلين ونامي بيها وفي كل مرة تحطي فازلين متقربيش مايه قبل ساعتين وصابون قبل 4 ساعات
وقبل ما اخلص البرنامج عاوزة اقولك ان يا سلام عليكي باه لو طبقتي النظام ده مع كورس التفتيح في 3 اشهر بتاع فيتامين سي و التلبينة الي قلت عليه قبل كده لان بصراحة اي عناية منبره حتبقي مؤقتة لو ما مشيش معاها عنايه منجوه يعني غذاء وان كنتي عاوزة حاجة سريعه بدل كورس التفتيح في 3 شهور وتبقي يعني خفيفة ع قلبك ومن غير ما تجيبي اقراص وغيره فاعملي الاتي :

(1) اشربي ع الريق كوب شوب ماء عليه 3 م ص عسل نحل و3 م ص عسل اسود وعصير لموتين وم ك زيت زيتون وم ك ماء ورد طبعا الي للشرب وممكن تضيفي 2 م ص خميرة بيرة اما لو مبتحبيش الخميرة فخديها اقراص ع مدار اليوم ولو كنتي من الي بيفطروا ع تمر اصحي الفجر صليه وكلي التمر ونامي وبعد ساعتي تلاتة اشربي المشروب ده

(2) اثناء اليوم هاتي علبة تونة ص الي 80 جرام ام 2 جنيه ونصف وحطي عليها فلفله خضرا قطعيها عليها و2مك زيت يفضل زيتون وملح وفلفل وكمون قليل يدوبك للنكهة وعصير لمونة و2 فص ك توم وكليها او غمسيها لو كنتي خايفة تتخني خليها فطارك او غداك او عشاك اما لو معندكيش مشكلة فتبقي سناك بين الوجبات

كده يبقي عندك كل العناصر المفيدة للبشرة بروتين وفيتامينات a b c e وكبريت وسيلنيوم وحديد وبالهنا و الشفا

عاوزة اقول قبل ما اسيبكم ان كل المنتجات الي قلت عليها في الموضوع متوفرة عندي وباسعار لا تقبل المنافسة
وسلام يا قمرات

للطلب للتواصل على الخاص
مصر

إכּـڪسَسَسَسَسَسَار 06-30-2010 05:13 PM

رد: اعدك ب الجمال فتحي بشرتك 3 درجات في شهر يلا يا بنات مصر

يسلموا قلبي

عيون سوداء واسعة 07-01-2010 11:10 AM

0ميه وتمانين وحدة دخلت ومفيش الا وحدة بس الي ردت ايه الموضوع وحش اوي كده

طالبة الستر 10-02-2010 11:15 PM

انا من بنى سويف والصابونة مش لقيها فى الصيدليات هى والمنتجات الخاصة بالبشرة ارجو الرد:icon_evil:

السندريلا المصرية 10-02-2010 11:29 PM

البشره حساسه اوي وده لنوع اي بشره

الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 07:40 AM.