ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   قصص و روايات (https://fashion.azyya.com/81)
-   -   أمن دولــــــــة يا ساتر يااااااارب (https://fashion.azyya.com/26809.html)

أم حبيبــــــــــــــــــة 12-07-2008 05:33 PM

أمن دولــــــــة يا ساتر يااااااارب
 
امن دولة!!!!!!!!!!!!!

طرقات سريعه وقويه علي باب الشقه تيقظه من نومه العميق ولكن لم يهم بفتح الباب
فقام الجد العجوز تقيل السمع بذلك فوجد رجل يسئل عن بصوت غليظ عن
سمع الاسم ولفت نظره ان من يسئل علي اخوه لايعرفه فهو يسئل عن اسمه الثلاثي وبطريقه غليظه


فقام من نومه سريعا وكان شعره طويل شديد السواد فلكم ان تتخيل شكله وهو لم يفق من نومه بعد
ايوه ياحضرت عايز أخويا في ايه
*انا عايز
ايوه عارف اخويا عايزه في ايه
هو موجود*
لاء هو في الشغل
* انا فلان الفلاني من أمن الدوله
بقليل من السخريه :يعني لما تقولي انك من امن الدوله
هاقولك أنه نايم جوه ماهو برضه في الشغل .
* بغضب شديد : طيب انا عايز رقم الموبايل بتاعه
امم ..../010 بصراحه مش فاكره
*حد مش عارف رقم اخوه
يعني هو انا عقلي كان دفتر
*بعصبيه شديده: المهم تديله الورقه ديه وتقوله يعدي علينا ضروري
هو والناس اللي مكتوبه في الورقه الساعه ( ــ.ــــ ) بدل مانيجي نجيبه
المهم يجي انهارده تتصل بيه عالموبايل ترحله الشغل براحتك بقي.سلام


طبعا محمود جري علي التيفون يكلم اخوه ) )
*السلام عليكم
ايوه في واحد من امن الدوله جيه سئل عليك
*بتقول واحد منين
من امن الدوله ياخي وعايزك تروحلهم وانت وشويه اسامي كدا من الناس اللي معاك في المسجد
* طيب خلاص مافيش حاجه متخافش انت بس
ياعم وانا هاخاف ليه هما بسئلوك عليا انا دول عايزينك انت
*طيب سلام يالمض انا هاروح اشوف فيه ايه
*ــــــ*ــــــ*ــــــ*ــــــ*
منزل احمد
*ـــ*ـــ*ـــ*ـــ*
الساعه (12.00م) والمنزل يسوده السكوت والقلق فلم يعد احمد الي المنزل حتي الان
وامه قلقه عليه جدا فقد تأخر لمدة 6 ساعات عن موعد عودته من العمل
تسمع الام تكات الباب فبيتسم وجهها ويرتاح قلبها ولكن يخيب ظنها
فكانت تعتقد احمد ولكنه الصغير محمود وتسئله بلهفه عن اخيه
يرد بالماضه المعرروفه عنه :ياستي انتي خايفه عليه كدا ليه دا في ايد امينه
*بلهفه وتعجب: اخوك فين قولي
في مكتب امن الدوله يامي بعتوله الصبح ( مش قلتلك ماتخفيش )
*ينهار ابيض امن الدوله استر يارب انا ياما حذرته استر يارب،استر يارب
بس بس اهدي شويه هو انا قلتلك جاله ملك الموت وبعدين ماتخفيش او كدا بعتوله مندوب
ومحدش جيه ياخده من البيت يعني هايرجع علي طول في نفس اليوم، وكمان ديه اول مره يعني خير ان شاء الله .
*الام رغم انها هدئت قليلا لكلام محمود إلا انها نظرت له في دهشه
محمود : مش تستغربي اووي كدا لكلامي انا لسه شايف الحته ديه في الفيلم العربي بتاع امبارح


وما هي الا دقائق معدود بعد هذا الحديث وتسمع الام تكات البا مره اخره ولكنها موقنه هذه المره بأنه احمد
اسرعت الي الباب لاستقبال ولدها وكأنه غاب عنها لسنين وارتمي احمد في حضن والدته بعد عودة منهكاً


*كان وجه منتفخ وعليه اثار الضرب فاسلت دموع امه من منظره المؤسف وسئلته في هدوء عما حدث
فاجاب بصوت خافت يكاد ان يكون مسموعاً لقد سئلو عن العمره التي قمت بها والتي استمرت لمد40يوم
وعندما اخبرتهم انها كانت عمره لي ولوالدي رحمه الله وغفرله لم يصدقوني واستمروا في الضرب حتي وقت الافراج .
محمود: روق روق يابو حميد علقه تفوت ولا حد يموت ،هو شكله كدا الراجل بتاع امن الدوله اللي جيه الصبح دا
معرفش يعمل معايا حاجه راح مطلع اللي انا عملته فيه عليك انت
احمد بضحكه خفيفه : أآاه دنا كلت ضرب ،أه




*- تمت -*




https://photos.azyya.com/store/up2/081207143305A7oQ.jpg


https://photos.azyya.com/store/up2/081207143306Riwj.gif


ليس الحب ان تكون بجانب من تحب لكن الحب ان تثق انك بقلب من تحب

أم حبيبــــــــــــــــــة 12-13-2008 09:02 PM

رد: أمن دولــــــــة ..... يا ساتر يااااااارب
 
وينكم ..... أين الردودhttps://fashion.azyya.com/user12598-a...icture2393.gif

سندوســهــ 12-14-2008 08:31 PM

رد: أمن دولــــــــة ..... يا ساتر يااااااارب
 
مشكووورة يااا الغااالية

أم حبيبــــــــــــــــــة 12-19-2008 01:21 AM

رد: أمن دولــــــــة ..... يا ساتر يااااااارب
 
سندس


شكرا لمرورك الغالى حبيبتى

@صمت المشاعر@ 12-19-2008 04:31 AM

رد: أمن دولــــــــة ..... يا ساتر يااااااارب
 
https://photos.azyya.com/store/up2/081211205400Rv3K.gif


الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 06:14 PM.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0