ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   المواضيع المتشابهة للاقسام العامة (https://fashion.azyya.com/17)
-   -   العين تدمع مرتين الحلقة 1 (https://fashion.azyya.com/264063.html)

انسانة محترمة 07-26-2011 06:27 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 2 الجزء الثاني
 
الحلقه (2)


وصل ماجد عند هبه وطبعا هبه نفسها تعرف هو كان مصمم يجى ليه

ماجد :بصى ياهبه انا عارف ان كلامى ممكن يضايقك وممكن يريحك بس لازم اقوله
هبه : خير يا ماجد قلقتنى فى ايه
ماجد : احنا المفروض بقالنا اكتر من 8 شهور مخطوبين صح
هبه : صح ياماجد
ماجد : بس انتى عمرك ماقولتيلى بحبك او اى كلمه رومانسيه
هبه : ياماجد
ماجد : لو سمحتى سبينى اكمل كلامى للاخر
هبه : ماشى اتفضل
ماجد : انا مش عايز كلام انا كنت عايز احس انك فعلا بتحبينى اوقات كتير بحس باهتمامك واوقات كتير بحس بعدك عنى وبصراحه انا كمان بحاول ابعد عنك ليه مش عارف بحس اننا اتسرعنا لما ارتبطنا بعض كان لازم نعرف بعض اكتر عشان على الاقل نفهم بعض انا اسف ياهبه بس مش هقدر اكمل الخطوبه لانى حاس انك مجرد اخت صديقه مش خطيبتى وحبيبتى
هبه : وانا السبب عشان كدا ياماجد
ماجد : لا مش انتى لوحدك وانا كمان السبب انا اللى كنت بعدك عنى مش بقربك منى
احنا مالناش نصيب فبعض ياهبه
هبه : والله ياماجد انا الكلام دا قولتله لبابا قبل كدا ومادام انت هترتاح كدا يبقا ربنا يوفقك تقدر تخلى عمو يكلم بابا ويجى ياخد حاجتك
ماجد : لا ياهبه حاجات ايه دى هديه منى ليكى
هبه : بس انا مش هقبل اى هديه منك ياماجد ثوانى هنادى لبابا

راحت هبه وقالت لوالدها ان ماجد عايزه

والد هبه : خير ياماجد يابنى
ماجد : انا وهبه اتفقنا اننا نسيب بعض
والد هبه : تسيبوا بعض ليه حصل ايه
ماجد : ماحصلش حاجه ياعمى بس احنا الاتنين مش مرتاحين مع بعض
والد هبه : خلاص يابنى اللى انتوا شايفينوه صح اعملوه وانت زاى ابنى ومافيش مشكله وربنا يوفقك بالاحسن من هبه
ماجد : ربنا يخليك ياعمى وان شاء الله هبه هتلاقى احسن منى 100 مره
والد هبه : ربنا يخليك يوم الجمعه تعالى خد كل حاجتك ياماجد
ماجد : عمى لو سمحت دى هديه بسيطه لهبه
والد هبه : لا ياماجد الاصول اصول تعالى وخد حاجتك
ماجد : ان شاء الله ياعمى مع السلامه
والد هبه : مع الف وسلملى على بابا
ماجد : يوصل ياعمى

زعلت هبه اوى عشان هو اللى سابها مش هيا مع انها قالت لوالدها انها مش مرتاحه معاه قبل كدا وصبرت عشان خاطر والدها وفنفس الوقت فرحت عشان ماتحسش انها بتخون ماجد بالتفكير فشخص تانى مع ان الشخص التانى دا خلاص هيخطب قريب

وعدى اليوم وجاه معياد منه وهبه

هبه : فى ايه يامنه انتى قلقتينى اوى
منه : بصى ياهبه انا مش بحب اللف والدوران وهقولك الموضوع على طول
هبه : تمام احكى يلا
منه : بصى ياهبه احمد بيحبك جدا ومن اول يوم شافك فيه فالكليه وهو بيحبك وعلى فكره احنا مش هنتخطب ولا حاجه دى لعبه احنا بنلعبها عليكى
هبه : لعبه ومين اللى شارك فيها
منه : انا واحمد وهشام وسماح
هبه : هشام وسماح ازاى
منه : بصراحه سماح عرفت بعد اللى حصل بيوم
هبه : انتوا ازاى تعملوا كدا معايا وليه تكدبوا عليا ليه
منه : عشان كنا عايزين نتأكد اذا كان بتحبى احمد ولا لا
هبه : وانتوا تعرفوا ليه اصلا ومين قالكم انى بحبه ودلوقتى جايه تقوليلى كدا ليه
منه : اهدى بس وانا هفهمك هو احمد بقاله فتره بيحبك وكل مايكون عايز يقولك يلاقيكى تتسرعى وتخطبى وانا كنت هقولك من زمان بس احمد قالى لا وهشام كلم احمد واقترح عليه الاقتراح دا وانا ساعدته فيه
هبه : اه قولتيلى بصى يامنه انا دى اخر مره هكلمك فيها انتى واحمد وبالنسبه لصاحبتى وابن عمى فليهم حساب معايا تانى وياريت تقولى لاحمد مايتصلش بيا نهائى ولا اقولك انا هغير الخط اساسا سلام
منه : ياهبه استنى ياهبه هبه

بعد خروج هبه من الكافيه اضيقت منه اوى لانها بوظت الدنيا كلها وبكدا ممكن تخسر احمد مع ان هيا كانت عايزه تقربهم من بعض

وهبه حزنت كتير عندما عرفت باللعبه اللى اتلعبت عليها ومن مين ابن عمها وصاحبتها وفى نفس الوقت فرحت لان احمد مش هيخطب منه

وهيا فالطريق اتصلت بهشام

هشام : ايه ياهوبا عامله ايه
هبه : انا بتلعبوا عليا بتلعب على بنت عمك وبترخصنى قدام احمد
هشام : اهدى بس ياهبه مين قالك الكلام دا
هبه : اللى قالى قالى من النهارده بالكتير اوى اسلم عليك قدام اهلى غير كدا متكلمنيش تانى نهائى فاهم سلام

وقفلت هبه السكه فوشى احمد وهيا تبكى لانهم رخصوها قدام احمد

اتصل هشام بسماح بيسالها هيا اللى قالت لهبه

هشام : سماح انتى اللى قولتى لهبه
سماح : قولت لهبه ايه ياهشام
هشام : على اننا كنا بنضحك عليها فموضوع احمد ومنه
سماح : لا طبعا انا وعدتك , وتعالى هنا هيا عرفت
هشام : امال مين اللى قالها اكيد احمد كدا , اه عرفت وهبت فيا وقالتلى مش عايزه اكلمك تانى
سماح : عجبك كدا يا هشام كدا هخسر هبه بسببك ياريت ماقولتلى اى حاجه عن الموضوع دا ياريتك اقفل ياهشام هبه على الانتظار

قفل هشام وردت سماح على هبه

سماح : الو ايوه ياحبيبتى
هبه : سماح اخر مره اعرفك فيها
سماح : اسمعينى بس انا مكنتش اعرف انهم هيعملوا كدا معرفتش غير لما انتى عرفتى وهشام اللى حكالى وكنت هقولك بس هو حلفنى ماقولش حاجه
هبه : مش عايز اسمع اى حاجه اخر مره تتكلمى معايا ياسماح ولو شوفتينى بالصدفه قدام اهلى او اصحابنا يبقا مجرد سلام مش اكتر سلام ياسماح وياريت ماتحوليش تتصلى او تطلعى

وقفلت هبه فى وش سماح

راح اتصل هشام باحمد

هشام : الو ازيك يا احمد
احمد : الحمدالله وانت عامل ايه
هشام : بخير الحمدالله
احمد ؛ مال صوتك ياهشام
هشام : انت حكيت لهبه
احمد : لا طبعا لو حكيت هتصل اقولك
هشام : امال مين اللى حكى دى هبه عرفت واتصلت بيا انا وسماح وقالت انها مش عايزها تعرفنا كدا يبقا منه اللى قالتلها
احمد : انت بتكلم جد طب اقفل ياهشام هتصل بمنه
هشام : ماشى وابقا طمنى
احمد : ان شاء الله

وقفل احمد مع هشام واتصل بمنه

احمد : الو ازيك يامنه
منه : الحمدالله بخير وانت عامل ايه
احمد : منه انتى اللى قولتى لهبه
منه : اه يا احمد انا جيت اقولها انك بتحبها وان كل اللى حصل دا كانت لعبه راحت اضايقت وقالتلى مش عايزه اعرفك تانى ولا انتى ولا احمد
احمد : وانتى تقوليلها ليه يامنه هو دا مش سر انا امنتك عليه
منه : حبيبت اريحك انت وهيا وقولها عشان تعيشوا مبسوطين
احمد : انتى مفكرتيش فى مشاعر هبه لما تعرف اننا بنلعب بيها ربنا يسامحك يامنه سلام

وقفل احمد وهو زعلان اولا عشان هبه زعلت جدا وثانيا لان هبه قالت سره

ومنه زعلت اكتر لانها بدل ماتعمل الخير اتقلب كل دا ضدها وخسرت احمد وهبه

قر احمد انه يتصل بهبه ويتكلم معاها حتى لو لاخر مره بس يوضح لها اللى حصل

ياترى بقا هتقوله ايه ولا مش هترد عليه ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

انسانة محترمة 07-26-2011 06:32 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
الحلقه (3)


قر احمد انه يتصل بهبه ويتكلم معاها حتى لو لاخر مره بس يوضح لها اللى حصل

يتصل احمد بهبه وهيا مش عايزه ترد عليه فضل يتصل اكتر من 6 مرات وفى اخر مره كنسلت عليه وبعت ليه رساله

نص الرساله
لو سمحت يا احمد متحولش تكلمنى عشان هتسمع كلامى مش هيعجبك منى وانا مش عايزه اعرفك تانى يا احمد

اول ماشاف الرساله احمد اتجن راح بعتلها رساله

نص الرساله
انا هسيبك ياهبه براحتك لحد ماتهدى شويه وبعدين هكلمك

راحت هبه قفلت التليفون بتاعها وروحت البيت وهيا زعلانه جدا

دخلت اوضتها وفضلت تفكر ازاى صاحبته وابن عمها واحمد ومنه يعملوا كدا حست انها معرفتش تختار ولا خطيب ولا اصحاب ولا حبيب وقررت تبعد عنهم نهائى

عدى يومين على الموضوع دا وحس احمد انه ضايق منه بالكلام وهيا كانت عايزه تساعدهم مش اكتر

راح احمد دخل ميل عشان يكلم منه

احمد : السلام عليكم ازيك يامنه
منه : وعليكم السلام انا بخير الحمدالله وانت عامل ايه
احمد : انا بخير الحمدالله انتى لسه زعلانه منى انا اسف كنت غبى معاكى
منه : بالعكس يا احمد انا اللى اسفه لانى اتصرفت غلط
احمد : لا يامنه انتى كنت عايزه تشوفينى انا وهبه مبسوطين انتى غاليه عندى يامنه وبجد اللى عملتيه كبرك فنظرى اوى
منه : ملهوش لازمه الكلام دا يا احمد انا بوظت الدنيا
احمد : كل حاجه هتصلح قريب يامنه متقلقيش
منه : يارب يا احمد لانى بجد زعلانه اوى من نفسى من ساعه اللى حصل دا
احمد : ايه يامنه بطلى عكنه بقا عندى خبر حلو ليكى
منه : ايه قول بسرعه
احمد : انا جاى اخر الشهر دا اجازه لمده شهرين
منه : بتكلم جد دا احلى خبر سمعته فحياتى كويس عشان اعرفك على خالد بقا
احمد : اول ما انزل على طول هقابله ان شاء الله وتعملوا خطوبه وانا هنا فاهمه
منه : ان شاء الله ادعيلى انت الاول بابا يوافق عليه
احمد : ان شاء الله يوافق يلا بقا هقفل اريح شويه
منه : ماشى يا احمد سلام

وقفل احمد الميل

بعد اسبوع من الموضوع دا هبه قررت تروح الكليه بعد فتره طويله وهيا فالكليه شافت سماح راحت دورت وشها عنها وحضرت المحاضرات بتاعتها وبعد ماخلصت خرجت على طول حتى سماح لا تراها وفعلا روحت على البيت وطبعا تليفونها مقفول

بعدها بيومين قررت سماح انها تطلع لهبه

الام سوسن : ازيك ياسماح مش بتيجى ليه انتى زعلانه مع هبه ولا ايه
سماح : انا بخير الحمدالله , اه ياطنط زعلانين مع بعض بس متقلقيش انا داخلها اتعارك معاها
الام سوسن : ههههههههههههههه تتعاركى معاها ومقلقش ربنا يهديكم يامجانين قولت هتكبروا وتعقلوا بس اتجنيتوا اكتر ادخلى شوفيها وبعد ماتخلصى تعاليلى عايزاكى فموضوع
سماح : ماشى ياطنط هدخل اشوفها ادعيلى بقا ما اضربش ههههههههههه
الام سوسن : ربنا يهديكم على بعض يارب

دخلت سماح على غرفه هبه بدون ماتدق على الباب

سماح : ادخل ولا هتكروشينى بره
هبه : اولا انا مش قليله الذوق ثانيا ما انتى دخلتى اهو
سماح : بصى بقا ياهبه انا عايزاكى تسكتى خالص لحد ما اخلص كلامى وبعدين همشى من غير ما اسمع صوتك خالص فاهمه
هبه : خدى راحتك خالص انا مش هتكلم اصلا لانى زهقت من الكلام
سماح : انا مكنتش اعرف ان هما هيعملوا كدا غير بعد ماروحت من عندك لما اتصلنا بمنه وهشام فضل يسالنى لحد ماهو قالى على اللى عمله دا قولتله انا هقول لهبه راح حلفنى انى مقولكيش وان احمد هو اللى هيقولك عشان الموضوع مايكبرش وانا اقسم بالله كنت عايزه اقولك لانى عمرى ماخبيت عليكى حاجه ولا عمرى اعمل لعبه عليكى بس اللى خلانى اسكت هما حاجتين اول حاجه انى وعدت هشام ماقولش تانى حاجه انى ماقولش عشان متزعليش من احمد وتبعدى عنه , انا عارفه ان ليكى حق تزعلى بس صدقينى ولا انا ولا هشام ولا منه ولا احمد كنا عايزين نزعلك بالعكس كل واحد فينا كان نفسه انه يشوفك مبسوطه ومرتاحه بس انتى كل مره تتسرعى اتسرعتى فخطوبتك لماجد وانتى عارفه ان احمد بيحبك اتسرعتى حتى لما زعلتى مننا وبعدتى عنى وعن هشام ومنه والشخص اللى بيحبك طب ذنب منه وهشام ايه هما بس عايزين يجمعكم بعض انا عارفه انى غلطانه بس ربنا عالم انا ليه مقولتش نصيحه اخيره هقولهالك بلاش تتسرعى فقرارك عشان متندميش بعد كدا ..... انا خلصت كلامى ولما تحبى تتكلمى معايا هستناكى .... عايزه حاجه منى
هبه : لا شكرا
سماح : سلام
هبه : سلام

وخرجت سماح من عند هبه وراحت تتكلم مع ام هبه

بينما هبه بعد خروج سماح من غرفتها حست ان سماح عندها حق فكل كلمه بس هيا عايزها تبعد لانها مكسوفه منهم عشان عرفوا انها بتحب احمد

الام سوسن : مال هبه ياسماح متغيرها اوى الفتره دى وبالذات بعد موضوع خطوبتها دا
سماح : عادى ياطنط احنا بس زعلانين مع بعض وعشان كدا هيا زعلانه
الام سوسن : لا ياسماح هيا هبه مرتبطه بحد وخايفه تقولى
سماح : لا والله ياطنط هبه مش مرتبطه بحد
الام سوسن : على العموم انا هكلمها وهشوف مالها
سماح : تمام وياريت تقوللها تصالحنى بقا
الام سوسن : حاشر ياحبيبتى سلميلى على ماما
سماح : حاضر ياطنط سلام بقا
الام سوسن : سلام

بعد مرور اسبوع وقرب معياد عيد ميلاد هبه دخلت والدت هبه الى غرفه هبه حتى تتحدث معاها

الام سوسن : ايه ياحبيبتى قاعده لوحدك ليه
هبه : عادى ياماما
الام سوسن : هتخبى عليا ياحبيبتى
هبه : لا ياماما مش هخبى
الام سوسن : انتى بتحبى ياهبه او مرتبطه بحد
هبه : لا ياماما مش مرتبطه بس بحب
الام سوسن : اكيد طبعا مش هشام بتحبى احمد صح
هبه : عرفتى منين
الام سوسن : من زعلك على سفر احمد فهمت على طول
هبه : اه انا تعبانه اوى ياماما ومحتاجلك

واترمت هبه فحضن مامتها وهيا تبكى والدت هبه مسحت دموعها وطلبت منها تحكيلها

هبه : انا احمد حسيت بحبه ليا يوم حفله نجاحى بس كنت خلاص اديت كلمه لبابا فموضوع ماجد طبعا احمد زعل وسافر وبعدين راح هشام واحمد ومنه عملوا عليا لعبه يقولولى ان احمد هيخطب منه وطبعا انا لما عرفت زعلت جدا وبان عليا قدام هشام وطبعا هشام قال لاحمد وشكلى بقا وحش وبعدكدا سماح عرفت انهم بيلعبوا عليا ومقالتليش ولما جات منه تقولى بعدها بكام يوم روحت قولتلها ولا انتى ولا احمد يكلمونى تانى وقولت كدا لهشام وسماح
الام سوسن : ياحبيبت قلبى انتى ليه بتسرعى كدا مش يمكن هما كانوا عايزين يتأكدوا من حبك لاحمد بدل التسرع اللى انت فيه اتخطبتى واتسرعتى وكمان تتسرعى فالحكم عليهم لازم تسمعيهم الاول وكمان اللى فهمته منك ان هشام ومنه وسماح كانوا عايزين يساعدوكى انتى واحمد واللى فهمته ان احمد بيحبك جدا عشان كدا سافر عشان يبعد عنك بلاش تتسرعى وتغلطى ياهبه ارجعى اتكلمى معاهم وافهمى ليه عملوا كدا
هبه : انا فهمت كلام سماح هيا فعلا ملهاش ذنب هيا ومنه بس احمد وهشام مش هكلمهم
الام سوسن : انتى مكسوفه من احمد صح الحب مافيهوش كسوف حاولى تكلميه عادى زاى الاول ولا كان فى حاجه معرفه الناس كنوز واحمد شخص كويس بلاش تخسريه اتصلى بيهم وصالحيهم لان انتى غلطتى لما قولتلهم كدا
هبه : حاضر ياماما هصالح هبه ومنه الاول وبعدين هشام واحمد سبيها بظروفها بقا
الام سوسن : ماشى ياحبيبتى اعملى اللى يريحك

وخرجت ام هبه من غرفتها وهيا فرحانه عشان هبه حكيت ليها وفنفس الوقت حاولت تكون زاى صاحبتها عشان تثق فيها

ارتحت هبه عندما حكيت لوالدتها وبدا تفكر هتعمل ايه

ياترى بقا هتبدا تصالح مين فالاول واللى هتصلحه هتكلمه ازاى ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

انسانة محترمة 07-26-2011 06:45 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
ههههههههههههههه هيالقصة طويلة جدا بس مقسمة علة شكل حلقات هههههههه

شكرا على الاهتمام انا جد سعيدة

انســـآنة غيـــر 07-27-2011 03:50 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
سلمت آنآملك على هالطرح الرآآقي..
تشرفت بالمرور بمتصفحك

ودي وحبي ..

انســـآنة غيـــر 07-27-2011 03:50 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
سلمت آنآملك على هالطرح الرآآقي..
تشرفت بالمرور بمتصفحك

ودي وحبي ..

انســـآنة غيـــر 07-27-2011 03:52 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 2 الجزء الثاني
 
سلمت آنآملك على هالطرح الرآآقي..
تشرفت بالمرور بمتصفحك

ودي وحبي ..

انسانة محترمة 07-27-2011 06:19 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
شكرا أختي

NoOoNoOo 07-27-2011 06:50 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

NoOoNoOo 07-27-2011 06:52 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 2 الجزء الثاني
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

NoOoNoOo 07-27-2011 06:53 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 27
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

NoOoNoOo 07-27-2011 06:55 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 28
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

NoOoNoOo 07-27-2011 06:56 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 26
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

NoOoNoOo 07-27-2011 06:58 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
https://www.m.v90v.com/data/media/19/...5871372361.gif

انسانة محترمة 07-27-2011 08:10 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
جزانا و اياكي يا عمري

انسانة محترمة 07-27-2011 08:14 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 2 الجزء الثاني
 
شكرا لكن اتمنى ان تكون مواضعي في المستوى

انسانة محترمة 07-27-2011 08:21 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 27
 
شكرا

انسانة محترمة 07-27-2011 08:25 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 28
 
شكرا

انسانة محترمة 07-27-2011 08:37 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 26
 
امين

انسانة محترمة 07-27-2011 08:39 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
شكرا

انسانة محترمة 07-27-2011 08:41 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 4الجزء الثاني
 
الحلقه (4)

فى اليوم التانى نزلت هبه عند سماح حتى تصالحها

تفتح لها سماح الباب باستغراب

سماح : هبه ايه فى حاجه
هبه : ايه ماينفعش اجيلك يعنى
سماح : لا مش اقصد بس مستغرابه انك نزلتى ليا
هبه : وفيها ايه انا غلطت وجايه اصلح غلطتى عندك مانع
سماح : لا معنديش وحشتينى ياهبه اوى تعالى يلا ادخلى
هبه : وانتى كمان تعالى ندخل فأوضتك
سماح : تعالى يلا
هبه : عارفه انك زعلانه منى بس والله اضيقت اوى لما عرفت انك عارفه
سماح : خلاص ياحبيبتى نقفل على الموضوع دا نهائى دا هشام هيفرح اوى عشان اتصالحنا اصل انا كل يوم كنت بعكن عليه بسببك
هبه : ههههههههههههه يستاهل عشان يبطل يكدب عليا مابيعرفش يكدب غير عليا انا وبس
سماح : عشان انتى اى حد يكدب عليكى بتصدقيه
هبه : فعلا بصى انا عايزه اصالح منه بس مكسوفه منها
سماح : لا وتكسفى ليه دى هتفرح اوى يلا كلميها

فالوقت دا منه كانت بتكلم احمد على الميل

راحت هبه اتصلت بيها طبعا اول ماشافت الرقم استغربت

منه : احمد دى هبه بتصل بيا خايفه تكون بتصل تزعئلى
احمد :هبه انتى متأكده انها هبه
منه : اه هبه يابنى ربنا يستر بقا ثوانى
احمد : طمنينى يلا

راحت منه ردت على هبه

هبه : السلام عليكم
منه : وعليكم السلام
هبه : ازيك يامنه عامله ايه
منه : الحمدالله وانتى عامله ايه
هبه : بخير الحمدالله , انا عارفه انك زعلانه منى وعشان كدا اتصلت اتأسف ليكى على اللى حصل انتى ملكيش ذنب فكل دا
منه : لا ياهبه انا اللى اسفه عشان حطيتك فالموقف دا وخليتك تخسرى ناس كتير
هبه : ولا يهمك ياحبيبتى خلاص بقا نقفل على الموضوع دا انتى اخبارك ايه
منه : انا الحمدالله بخير
منه * اقولها احمد جاى ولا لا

راحت منه كتبت لاحمد على الميل

منه : قول لهبه انك جاى ولا لا
احمد : لا اوعى هيا لسه معاكى
منه : اه معايا ثوانى

وكملت منه مع هبه المكالمه وبعدين قفلت راحت منه تحكى لاحمد

منه : كانت بتأسف ليا على اللى حصل
احمد : بجد يعنى بدات تفكر صح
منه : شكلها كدا تقريبا هيا عند سماح لانى سمعت صوتها
احمد : طب كويس اهى صالحتكم كلكم ماعدا انا وبصراحه يامنه هيا وحشتنى جدا
منه : هانت كلها اسبوع وانت تيجى وتشوفها
احمد : اشوفها فين بس دى مش عايزه تكلمنى حتى
منه : ملكش دعوه انا هتصرف وخليك تشوفها
احمد : انتى تانى بلاش المره الجايه هموتك يامنه
منه :ههههههههههههههههه متقلقش
احمد : تعرفى ان عيد ميلاد هبه كمان 12 يوم
منه : انت حاسبه ولا ايه
احمد : اكيد طبعا
منه : هتجبلها ايه
احمد : مش عارف قوليلى انتى اجبلها ايه
منه : هتلاقها فستان او اى حاجه تتلبس من عندك
احمد : ماشى شريف صاحبى هينزل يشترى حاجات لخطبته هبقا اروح معاه عايزه ايه اجبهولك وانا جاى
منه : اى حاجه تكون غاليه ياريت لو الشبكه عشان خالد بيشحت
احمد : ههههههههههههههههههه من عينيا والله ماتغلى عليكى
منه : اه يابتاع كلام الذبده
احمد : ذبده ايه
منه : ههههههههههههه كلام الليل مدهون بذبده
احمد : ههههههههههههههههههههههههه يامجنون اقفلى يابت ورايا شغل
منه : ماشى ياعم المهم سلام
احمد : سلام

بعد غلق احمد الميل حس بالارتياح شويه عشان هبه بدات تتحسن وتصالح اصحابها وعنده شعور انها هتصالحه هو كمان

بعد مرور ايام وقرب موعد نزول احمد مصر

وهشام كان بيزور عمه وهبه كلمته عادى زاى الاول والامور مابينهم بقيت كويسا اوى

بعد ماعدا 4 ايام وجاه موعد طياره احمد فاضل ساعتين ويركب قر انه يتصل يسمع صوت هبه قبل مايسافر ياعالم هيرجع سليم مصر ولا لا فكر انه يتصل من المطار عشان لو شافت رقمه مش هترد

وفعلا اتصل وهبه ردت عليه لان الرقم ظاهر خاص

احمد : السلام عليكم ازيك ياهبه
هبه : وعليكم السلام انا بخير يا احمد انت بتكلم منين
احمد : من المطار
هبه : ليه ؟؟
احمد : انا جاى مصر هركب كمان ساعتين
هبه : انت بتكلم جد جاى ليه فى حاجه حصلت
احمد : متقلقيش جاى اجازه شهرين وهرجع تانى
هبه : ترجع بالسلامه
احمد : الله يسلمك انا حبيبت اكلمك قبل ما اركب عشان لو جرالى حاجه يكون اخر صوت بسمعه هو صوتك
هبه : بعد الشر عليك متقولش كدا يا احمد ان شاء الله ترجع بالسلامه مين هيستناك فالمطار
احمد : منه وخالد حبيبها
هبه : تمام هتصل بيها كمان قد ايه
احمد : انا قدامى 7 ساعات واكون فى مصر
هبه : توصل بالسلامه
احمد : الله يسلمك , هبه ممكن سؤال
هبه : اتفضل
احمد : انتى زعلانه منى
هبه : انا مقدرش ازعل منك يا احمد
احمد : متأكده
هبه : اه يا احمد متأكده
احمد : ربنا يخليكى ليا ومايحرمنيش منك ابدا
هبه : يارب يا احمد وترجعلى بالسلامه
احمد : لا اله الا الله
هبه : محمد رسول الله , خلى بالك من نفسك وابقا اقره قران على طول
احمد : حاضر ياهبه سلام ياقمر
هبه : سلام يا احمد

وقفلت هبه مع احمد وهيا فرحانه لان احمد جاى وفى نفس الوقت قلقانه عليه

واحمد فرح جدا لانه سمع صوت هبه وحس من نبرة صوتها بالخوف عليه

وركب احمد الطياره وفى الطريق سمع كلام هبه وشغل قران على اللاب بتاعه

بينما هبه اتصلت بسماح عشان تحيكلها

هبه : سماح الحقينى
سماح : فى ايه يابنتى
هبه : احمد جاى ياسماح
سماح : ما انا عارفه انه جاى
هبه : اخض عليكى ومقولتليش ليه
سماح : خفت تزعلى منى لما اجيب سيرته بس انتى عرفتى منين انه جاى
هبه : هو اتصل بيا عشان يسمع صوتى قبل مايسافر
سماح : ههههههههههههههه ياسلام على الرومانسيه
هبه : سماح انا فرحانه اوى عشان احمد جاى بجد دا اسعد يوم فحياتى
سماح : وانا كمان مبسوطه اوى عشان انتى مبسوطه
هبه : ربنا يخليكى ليا يارب كمان 5 ساعات هتصل بمنه اطمن عليه
سماح : طب تمام ابقى طمنينى

وعدت ساعتين وراحت هبه عشان تحكى لمامتها اللى حصل

هبه : ماما
الام سوسن : خير ياحبيبتى
هبه : احمد جاى النهارده من السفر
الام سوسن : بجد
هبه : اه ياماما
الام سوسن : يجى بالسلامه ان شاء الله باين عليكى فرحانه اوى
هبه : بصراحه اه ياماما تتصورى انه اتصل بيا قبل مايركب الطياره
الام سوسن : والله احمد دا شخص كويس يارب يجعله من نصيبك
هبه : يارب ياماما يارب
الام سوسن : شوف البت اللى يشوفك من اسبوع ما يشوفكيش دلوقتى
هبه : ههههههههه على راى ذكرى يوم ليك ويوم عليك والنهارده ليا بقا
الام سوسن : يارب دايما مبسوطه ياحبيبت قلبى

دخلت هبه الى غرفتها وبعد مرور ساعتين كمان وفاضل ساعه على وصول احمد

تتصل هبه بمنه وتطمن عليه وهيا تقولها لسه موصلش

وبعد نص ساعه احمد وصل وراح متصل بهبه من المطار

احمد : هبه انا وصلت
هبه : حمدالله على السلامه
احمد : الله يسلمك هكلمك بكره بقا عشان مش عارف اتكلم
هبه : ماشى هستنا تليفونك

وبعد ماوصل وعدى يوم من وصوله احمد ما اتصلش بهبه ياترى ايه السبب ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

مشاكسه ومالي منافسه 08-01-2011 07:08 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
القصه اكثر من رائعه وياريت لو امي كده عشان ما اخبي عليها ولا شي

انسانة محترمة 08-03-2011 05:27 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 3 الجزء الثاني
 
اختي يمكنك جعل امك هكذا عن طريق التقرب اليها

انسانة محترمة 08-03-2011 05:30 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 5 الجزء الثاني
 
الحلقه (5)

وبعد ماوصل احمد وعدى يوم من وصوله ما اتصلش بهبه

قررت هبه تتصل بمنه تتطمن عليه

هبه : ازيك يامنه عامله ايه
منه : الحمدالله بخير انتى عامله ايه
هبه : الحمدالله بخير احمد عامل ايه
منه : الحمدالله بخير وصلتله امبارح ومن ساعتها معرفش عنه حاجه
هبه : هو قالى هتصل بيكى النهارده ومتصلش
منه : تلاقيه قاعد مع اهله بقا شويه وهتلاقيه يتصل
هبه : ادينى هستنا مش هشوافك بقا
منه : ان شاء الله قريب اوى هنتقابل
هبه : ان شاء الله يلا سلام ياحبيبتى
منه : سلام

حزنت هبه بعد كلامها مع منه لان احمد متصلش بيها يطمنها

وعدى 3 ايام ولم يتصل احمد وهبه مابتكلمش حد نهائى واخر مازهقت راحت عند سماح عشان تتكلم معاها

سماح : مالك ياهبه فى ايه
هبه : قلقانه اوى على احمد لحد دلوقتى ماتصلش بيا
سماح : يمكن مشغول او عنده ظروف ماتعرفيش ظروفه ايه ياهبه
هبه : يارب يكون بخير انا مكسوفه اتصل تانى بمنه او بوالد احمد
سماح : لالالالالالالا اتقلى يابت شويه وهو لو عايز يكلمك هيتصل
هبه : صح كلامك
سماح : يمكن هو مش عايز يكلمك تروحى انتى متصله بيه سبيه لحد ماهو يتكلم
هبه : حاضر
سماح : ايوه كدا ناس مابتجيش غير بالعين الحمرا
هبه : ههههههههههههه ماشى ليكى يوم
سماح : لا ليا كتير وقريب هتسديهم
هبه : ليه مالك انتى كمان
سماح : هشام بقاله فتره متغير اوى وعلى طول عصبى حاسه ان فى حاجه
هبه : طب ماتكلمتيش معاه ليه
سماح : بقولك عصبى اوى
هبه : خلاص سبيلى الموضوع دا وانا هتصرف وهعرف فى ايه
سماح : ياريت ياهبه لانى قلقانه اوى عليه
هبه : حاضر ياحبيبتى

روحت البيت هبه وراحت عشان تتكلم مع والدها

هبه : ايه ياحبيبى عامل ايه
والد هبه : انا بخير بس عندى مشاكل فالشغل كتير
هبه : ليه بس اتارى انت وهشام متغيرين بقالكم فتره
والد هبه : دا هشام هناك فقلب المشاكل كلها انا رايح بكره عنده
هبه : تروح وترجع بالسلامه ان شاء الله كل حاجه هتتحل
والد هبه : يارب ياحبيبتى , صحيح عيد ميلادك بعد بكره كل سنه وانتى طيبه
هبه : وانت طيب ياحبيبى تصدق انى نسيت والله
والد هبه : انا مقدرش انسى خالص
هبه : ربنا يخليك ليا يابابا ياحبيبى
والد هبه : ولا يحرمنى منك ويارب اشوافك دايما مبسوطه ومرتاحه

فى تانى يوم طلعت سماح لهبه وطبعا احمد لسه متصلش بهبه

هبه : عرفت ايه اللى حصل مع هشام
سماح : ايه طمنينى
هبه : عنده مشاكل فالشغل كتير
سماح : بجد
هبه : اه والله حتى اخويا راح عنده النهارده
سماح : ربنا يستر بقا وتتحل
هبه : يارب
سماح : المهم عايزاكى بكره تيجى معايا نشترى حاجات ليا
هبه : ماشى انا موافقه
سماح : هستناكى الساعه 3 اوك
هبه : حاضر

حضرت هبه حالها عشان تنزل مع سماح وفى نفس الوقت استغربت انها مافتكرتش عيد ميلادها وزعلت اوى لان مافيش حد افتكره

وقبلت هبه سماح

هبه : هيا دى الحاجات اللى عايزه بس
سماح : اه هيا دى يلا بينا ندخل الكافيه دى تحفه نشرب حاجه
هبه : طب مانروح احسن
سماح : لا يلا بينا

ودخلت هبه الكافيه وفجأة تلاقى احمد ومنه وكل اصحابهم فالكليه موجودين

اتارى احمد كان كل دا بيحضر لعيد ميلاد هبه وسماح ومنه بيساعده على كدا

احمد : ازيك ياهبه كل سنه وانتى طيبه
هبه : هههههههههههه يعنى انت مش معبرنى كل دا وافتكرت عيد ميلاى
احمد : انا مقدرش انساكى اصلا
هبه : ماهو باين كل دا مفكرتش تكلمنى
احمد : كنت عايز اعملك عيد ميلادك بمزاج
هبه : هههههههههههه والله ماشى ماشى ايه عيد الميلاد دا من غير تورته

وفجأه تورته هبه تيجى وفيها صورتها وطبعا دى كانت مفجأة تحفه بالنسبه لهبه
حسيت كأنها طايره فالسماء لان احمد معاها وفاكرها

وطفيت هبه الشمع وطبعا اخدت هدايا كتير بس هيا اهتمت بهديه احمد

ومردتش تفتحها خالص قدام حد

احمد : هبه هو انا ينفع اجى ازوركم فالبيت
هبه : اه يا احمد طبعا ينفع اهلا وسهلا بيك
احمد : يعنى لو جيت وطلبت ايدك هتوافقى

احمر خدود هبه من الكسوف ومش عارفه ترد تقول ايه

احمد : ها هتوافقى
هبه : لازم اجاوب
احمد : اكيد طبعا
هبه : مش عارفه ممكن تسبنى افكر
احمد : تفكرى ايه بقالى سنتين مش هستنا تانى
هبه : اللى خلاك تصبر سنتين هيخليك تصبر كام يوم
احمد : قدامك يومين بس وهتصل اخد الاجابه
هبه : بتحسسنى انها اجابه امتحان ماده ايه انت مش بتنسا انك كنت بتدرسلى
احمد : لا طبعا دى الحاجه الوحيده اللى مقدرش انساها
هبه : ليه يعنى
احمد : عشان دى خلتنى اتعرف على ارق واطيب بنت فالدنيا
هبه : انا بقول نروح نوقف مع منه وسماح
احمد : ههههههههههههه تعالى بس برده هتصل كمان يومين
هبه : ماشى

وخلص العيد ميلاد وهبه كانت مبسوطه جدا وروحت البيت وشافت الهديه وطلعت سلسله دهب على شكل قلب وجواه مكتوب كلمه بحبك
اول ماشافت الهديه فرحت اوى وعجبتها جدا

تانى يوم اتصلت هبه بسماح وحكيت ليها على الهديه وسماح فرحت اوى عشانها

وبعدين راحت هبه راحت تتكلم مع والدتها

هبه : ماما عايزاكى فى موضوع
الام سوسن : خير ياحبيبتى
هبه : احمد عايز يجى يتقدملى
الام سوسن : بجد الف الف مبروك ياحبيبتى
هبه : الله يبارك فيكى بس مين قالك انى هوافق اصلا
الام سوسن : نعم وانتى هترفضى
هبه : مش عارفه انا هصلى استخاره وهشوف لو مرتحتش مش هوافق
الام سوسن : خلاص ماشى صلى وقوليلى ماشى
هبه : ماشى ياماما اكيد هقولك على كل حاجه
الام سوسن : ان شاء الله خير ياحبيبتى ويكون من نصيبك
هبه : ان شاء الله

وخرجت هبه من عند مامتها وصليت استخاره وعدى اليوم وجاه معياد اتصال احمد بهبه عشان يعرف قرارها

ياترى بقا مرتاحه للموضع ولا لا ؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

انسانة محترمة 08-03-2011 05:36 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 6 الجزء الثاني
 
الحلقه (6)

وجاه معياد اتصال احمد بهبه عشان يعرف رايها

احمد : السلام عليكم ازيك ياهوبا
هبه : وعليكم السلام انا بخير الحمدالله انت عامل ايه
احمد : انا بخير الحمدالله ايه الاخبار
هبه : زاى الاهرام
احمد : هنهزر بقا
هبه : عايز ايه يا احمد
احمد : موافقه ولا لا ياهبه
هبه : انا صليت استخاره وبصراحه مش عارفه اوافق ولا لا
احمد : يعنى ايه توافقى ولا لا ياهبه انتى بتحبينى ولا لا
هبه : ........
احمد : ردى ياهبه على سؤالى
هبه : ي احمد انا كنت بحب هشام قبل كدا ولما ارتبطت بيه واتخطبت ليه عذبنى اوى وتعبنى نفسيا وبصراحه انا خايفه اوى خايفه بعد كل دا اخسرك لانى من جوايا مبقاتش بثق فاى حد مش معنى كدا انى مش بثق فيك لا بثق فيك بس هتعبك اوى معايا لان هشام دخل جوايا عقد كتير اوى يا احمد تخلينى اخاف انى ارتبط بشخص انا بحبه وعشان كدا وافقت على ماجد فاهمنى يا احمد
احمد : فاهمك ياهبه بس انتى تعرفينى بقالك سنتين واظن عارفه شخصيتى كويس اوى
هبه : يا احمد الانسان قبل الارتباط حاجه وبعد الارتباط حاجه
احمد : لا ياهبه مافيش تغير فالشخصيه بصى ياهبه انا هسيبك تفكرى تانى وهكلمك كمان اسبوع وتشوفى عايزه ايه ماشى
هبه : احمد عشان خاطرى متزعلش وحاول تفهمنى
احمد : انا فاهمك وعشان كدا هسيبك تفكرى تانى
هبه : خلاص ماشى يا احمد
احمد : يلا سلام دلوقتى
هبه : سلام

بعد مرور يوم من مكالمه هبه مع احمد

سماح : نفسى اعرف ايه اللى فدماغك انتى
هبه : ايه يعنى اللى فى دماغى
سماح : يابنتى مش انتى بتحبى احمد
هبه : اه بحبه
سماح : طب ماوفقتيش
هبه : عشان خايفه عليه
سماح : خايفه عليه من ايه بس
هبه : منى ياسماح لانى غصب عنى هفضل قلقانه وانا معاه
سماح : ليه بس وقلقانه من ايه
هبه : لانى هبقا خايفه احمد يجرحنى او يخونى زاى هشام ماعمل
سماح : هشام كان الاول شخص مش قد المسئوليه وعشان كدا صدمك لكن احمد حاجه تانيه شخص كان بيعلم اجيال يابنتى يعنى اكيد يعرف يحافظ عليكى هتلاقى فين واحد يستناكى سنتين وكل شويه تضيع من ايديه ومع ذلك حبه ليكى ماقلش بلاش تتسرعى تانى فالرفض
هبه : يابنتى ما انا عشان ماتسرعش عايزه افكر براحتى
سماح : يعنى انتى اتسرعتى فكل حاجه ماعدا احمد يابنتى احمد فضله شهر ونص ويسافر هتلاحقى تعرفيه اكتر وتخطبى ليه ماتضيعيش الوقت فى كلام فاضى وتفكير هيتعبك مش هيريحك
هبه : يعنى اعمل ايه بس ياسماح انا خايفه عليه وعليا
سماح : لا متخفيش ويلا اتصلى باحمد طمنيه بقا
هبه : لا هو هيتصل لما الوقت يخلص
سماح : وقت ايه انتى كمان يلا اتصلى ياختى بدل ما اتصل انا
هبه : حاضر اطلعى بره خلينى اتكلم براحتى
سماح : هههههههههههههه حاضر

خرجت سماح واتصلت هبه باحمد اول ماشاف اسم هبه على الموبيل اتجن وخاف فى نفس الوقت

هبه : ازيك يا احمد
احمد : الحمدالله وانتى عامله ايه
هبه : الحمد الله احمد انت هتيجى تكلم بابا امتى
احمد : لما توافقى
هبه : ماشى هتيجى امتى يعنى
احمد : مش لما توافقى هاجى من غير موافقتك يعنى
هبه : يعنى افهمك اكتر من كدا ايه يعنى
احمد : ههههههههههههه يعنى وافقتى
هبه : اه طبعا
احمد : بس انا بقا مش موافق
هبه : طب خلاص براحتك
احمد : ههههههههه عارفه النهارده اسعد يوم فى حياتى بجد
هبه : ليه يعنى
احمد : عشان خلاص هرتاح من العذاب اللى كان جوايا
هبه : ايه دا انا عذاب
احمد : لا طبعا عذاب الانتظار
هبه : اه بحسب
احمد : ههههههه انا هكلم والدى النهارده عشان يكلم عمو ماشى
هبه : ماشى
احمد ك: ربنا يخليكى ليا ومايحرمنيش منك ابدا
هبه : يارب ويخليك ليا

بعد غلق المكالمه هبه واحمد كانوا فرحانين جدا

بليل احمد اتكلم مع والده واتفق معاه يكلم والد هبه على اساس يروح يتقدم ليها يوم الجمعه الجايه

والد احمد : السلام عليكم ازيك يا ابو هبه
والد هبه : الحمدالله انت عامل ايه
والد احمد : الحمدالله بخير بص ياحاج انا نت عايز ازورك انا واحمد عشان نطلب ايد هبه منك
والد هبه : هبه انت فجأتنى بصراحه بس دا شرف ليا تنور وتشرف اهلا وسهلا بيك فاى وقت
والد احمد : نقدر نيجى يوم الجمعه الجاى
والد هبه : اه طبعا تشرفوا فاى وقت
والد احمد : ربنا يخليك دا الشرف ليا ان شاء الله بعد المغرب هنكون عندك
والد هبه : خلاص هستناك
والد احمد : سلملى على الجماعه السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
والد هبه : الله يسلمك وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

بعد غلق المكالمه والدت هبه كانت جنب والدها

والد هبه : مش هتصدقى
الام سوسن : ايه فى ايه
والد هبه : والد احمد المعيد بتاعها عايز يجى يزورنى عشان يطلب ايد هبه
الام سوسن : بجد ايه الخبر الحلو دا
والد هبه : انا فرحت جدا لان احمد انسان كويس وانا بحبه اوى بصراحه
الام سوسن : هيجوا امتى بقا
والد هبه : يوم الجمعه ان شاء الله نادى على هبه اقولها واخد رايها

راحت الام عشان تنادى على هبه

والد هبه : بصى ياحبيبتى فى عريس متقدم ليكى
هبه : مين يابابا
والد هبه : احمد المعيد بتاعك
هبه : بجد
والد هبه : اه هو ايه رايك
هبه : اللى تشوفه حضرتك
والد هبه : لا اللى تشوفيه انتى هما جاين يوم الجمعه اوافق عليه ولا ايه
الام سوسن : مش شايفها مش عارفه ترد يبقا توافق
والد هبه : لا المره دى لازم ترد بقا
هبه : موافقه يابابا

عدى الايام وجاه معياد الزياره واتكلم والد احمد مع والد هبه واتفقوا على كل حاجه وحددوا معياد الخطوبه الاسبوع الجاى ونزلت هبه عشان تنقى الشبكه وحضرت كل حاجتها

هشام : هنجيب ايه هديه لهبه واحمد
سماح : مش عارفه والله ياهشام
هشام : فكرى كدا فى هديه حلوه تنفعهم
سماح : ايه رايك نعزمهم تانى يوم الخطوبه فاى مكان شيك كدا
هشام : وانتى مفكره لما احمد هيخطب هبه هيخليها تشوف حد غيره لحد مايسافر
سماح : ليه يعنى
هشام : يابنتى هو مسافر كمان شهر يعنى عايز يشبع من هبه قبل مايسافر
سماح : اه فهمت خلاص نحجز لهم فاى مكان وهما يروحوا يتغدوا هناك
هشام : ماشى بس فكرى كدا فحاجه تانيه احسن
سماح : حاضر

جاه معياد الخطوبه بقا وهبه قلقانه زاى اى عروسه واحمد كمان قلقان جدا وصل العريس والعروسه فى قاعه الفرح والكل فرحان وبيرقصوا

وجاه موعد تلبيس الشبكه

احمد : هبه انا كنت موعد نفسى مش هقولك الكلام دى غير وانا بلبس الشبكه بتاعتك
هبه : ايه هيا
احمد : انا بحبك اوى ياهبه
هبه : وانا كمان يا احمد بحبك اوى

احمر وجه هبه عندما قال احمد كلمه بحبك لانها اول مره تسمعها وتحس بيها كدا

وفجاه وهما فالفرح وفرحانين يدخل شخص وكل الموجودين يستغربوا من وجوده

ياترى مين دا وعايز ايه وايه اللى هيحصل بعدين ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

انسانة محترمة 08-03-2011 05:47 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 7 و 8 الجزء الثاني
 
الحلقه (7 , 8 )

وفجاه وهما فالفرح وفرحانين يدخل شخص وكل الموجودين يستغربوا من وجوده

اتارى اللى دخل والد ماجد والدته وماجد وخطبته وطبعا الكل استغرب ازاى يجى من غير مايتعزم

دخل ماجد هو وخطبته وراح يسلم على هبه واحمد وبعد ماسلم على احمد راح يسلم على هبه

ماجد : مبروك ياهبه كنت عارف ومتاكد انك هتخطبى ب احمد
هبه : وعارف منين ان شاء الله
ماجد : من كلامك الكتير عليه وعشان كدا قولت ابعد احسن ماتخونينى
هبه : اخونك واضح اوى مين اللى كان بيخون

وراحت هبه زعلت من كلام ماجد جدا واحمد لاحظ انها اضيقت وفضل يفكر ياترى هيا زعلت ليه ان ماجد خطب هيا لسه بتفكر فيه ولا ايه

عدى الفرح على خير وطبعا هبه من جواها حزين وباين اوى عليها وهما مروحين

احمد : مالك ياهبه فى ايه
هبه : مافيش يا احمد
احمد : هتخبى عليا من اولها كدا
هبه : مش حكايه هخبى عليك بس مش عايزه اعكن عليك فى يوم زاى دا
احمد : ما انتى مضايقه وانا زعلان عشانك فى ايه بقا
هبه : ماجد جاه يسلم عليا بيقولى انا كنت متاكد ان انتى هتخطبى لاحمد بعدى وعشان كدا حبيت اسيبك قبل ماتخونينى
احمد : وليه بيقول كدا دا
هبه : سالته قالى عشان انتى كنتى بتكلمى عليه كتير وكان باين اوى عليكى
احمد : حتى لو كدا مايقولش انك بتخونيه اصلا كلامنا كان اقل من العادى ازاى يقولك كلام زاى دا فيوم خطوبتك
هبه : انا قولتله واضح اوى مين اللى خان التانى انا لما اروح هقول لبابا يتصرف معاه
احمد : لا ياهبه انا اللى هتصرف معاه ازاى يكلمك كدا ويقولك ليه كدا
هبه : لا يا احمد بلاش لان والده والدته يعرفوا بابا من زمان ومش عايزه بابا يزعل مننا
احمد : ماشى ياهبه بس لو فكر يكلمك تانى انا مش هسكت نهائى
هبه : حاضر ياحمد
احمد : خلاص بقا اضحكى دا احلى يوم فحياتنا
هبه : مجنونه بقا هضحك من غير سبب يعنى
احمد : انتى طول عمرك مجنونه ياحبيبتى
هبه : تعرف انك اول مره تقولى حبيبتى
احمد : وان شاء الله مش هتكون اخر مره انا بجد مبسوط اوى عشان انتى معايا وحلمى اتحقق
هبه : وانا كمان مبسوطه جدا يارب يخليك ليا ومايحرمنيش منك
احمد : يارب ياحبيبتى

وصل احمد هبه عند والدها فالبيت وبعد ماروح احمد

راحت هبه عشان تحكى لوالديها على ماجد

هبه : بابا انت فاضى
والد هبه : ايوه فاضى فى ايه
هبه : بابا ماجد ضايقنى اوى النهارده
والد هبه : ليه عملك ايه
هبه : بيقولى كنت عارف انك هتخطبى لاحمد بعدى وقولت اسيبك قبل ماتخونينى يرضيك الكلام دا يعنى انا كنت معاه وبخونه
والد هبه : ازاى يقولك كدا دا اتجن فى عقله ولا ايه انا هتصرف وهتصل بوالده دلوقتى
هبه : لا يا بابا الوقت متأخر خليها بكره ابقا كلمه وخليه يبعد عنى نهائى لان احمد كان هيكلمه وانا ساكته بالعافيه
والد هبه : عنده حق انا هتصرف ياحبيبتى ومتزعليش من كلامه دا مجنون
هبه : حاضر يابابا تصبح على خير
والد هبه : وانتى من اهله يا حبيبتى

وخرجت هبه من عند والدها ودخلت عشان تنام

وفى اليوم التالى يتصل والد هبه بوالد ماجد

والد هبه : السلام عليكم
والد ماجد : وعليكم السلام ازيك يا ابو العروسه
والد هبه : الحمدالله بص من الاخر كدا انا اعرفك بقالى قد ايه
والد ماجد : اكتر من 30 سنه
والد هبه : عمرى ضايقتك فحاجه
والد ماجد : لا خالص
والد
هبه : طب ليه ابنك يضايق بنتى انت لما طلبت ايد بنتى لماجد انا رفضت
بالعكس رحبت عشان يبقا ابن اخويا بس ابن اخويا يجرح بنتى بالكلام يوم فرحها
يعنى انت جاى انت وابنك عشان تباركوا ولا عشان تعكنوا عليا انا والبنت
والد ماجد : هو عملها ايه انا مش فاهم حاجه
والد هبه : بيقولها انا سابتك قبل ماتخونينى دا كلام يتقال
والد ماجد : انا اسف على اللى عمله واوعدك انه مش هيتكرر تانى
والد هبه : وانا عايزه يتكرر تانى وشوف انا هعمل ايه سلام

وقفل
والد هبه وهو زعلان وطبعا والد ماجد اضايق لان ابنه هيخليه يخسر اعز
اصحابه بسببها وراح والد ماجد اتكلم مع ابنه وشد معاه فالكلام وقاله ملكش
دعوه بهبه نهائى ولا حتى ترمى السلام عليها

وعدى ايام واسابيع من الخطوبه واحمد وهبه عايشين دور المخطوبين والحبايبه وسماح وهشام كل يوم فى حيره

سماح : هشام انت كل يوم بتبعد عنى اكتر من الاول
هشام : ليه بس بتقولى كدا بس
سماح : لان دا الصح
هشام : صح الزاى انا بس كان عندى مصايب فالشغل وكنت بحلها ومتعكن عشانها انتى لازم تقدرى ظروفى ياسماح وتستحملينى
سماح : استحملك لو انت بتحكيلى بس انت مش بتفضفض وتحكيلى
هشام : احكيلك ايه فالشغل وانتى هتعرفى معنى كملامى ياسماح
سماح : انت فاهمنى وعلمنى
هشام : ياحبيبى انا مكنتش بقدر اتكلم اصلا لان تفكيرى كله ازاى احل كل المشاكل دى
سماح : ماشى ياهشام
هشام : انا اسفه ياسوسو ياحبيبتى اوعدك انى هعوضلك كل اللى فات دا بس انتى خليكى جنبى وادعيلى
سماح : ماشى ياحبيبى هستحمل وامرى لله
هشام : دا غصب عنك هتستحملى
سماح : هههههههههههههههه ماشى ياخويا

قرب موعد سفر احمد فاضل يومين ويسافر وهبه شغاله زن على احمد عشان ميسافرش وفى نفس الوقت خايفه انها تضيع مستقبله عشانها

احمد : بطلى زن ياهبه
هبه : اعمل ايه مش عايزاك تبعد عنى
احمد : انتى مش خلصتى الامتحانات هتصدعينى بقا
هبه : هههههههههههه وانا ورايا غيرك اتخرجت خلاص وهصدعك براحتى
احمد : هههههههههههه صدعينى بس مينفعش اضيع مستقبل اسرتنا ياحبيبتى عشان اكون جنبك صح
هبه :مليش دعوه بقا
احمد : بطلى جنان ياهبه انا قدامى يومين وامشى مش هنقضى الايام كلها على الزن
هبه : خلاص هسكت اهو ارتحت
احمد : ايوه كدا احبك وانتى بتسمعى الكلام
هبه : وانا بسمع الكلام بس
احمد : ههههههههههههه لا طبعا

فى نفس الليله منه وخالد راحوا يسلموا على احمد لانهم مسافرين يصيفوا

منه : ايه خلاص هتريحنا منك
احمد: هههههههههه وانا كنت بشوافك اصلا
منه : ولا انت فاضى ولا انا خلاص
احمد : ربنا يسعدك على طول يا منه
منه : يارب يا احمد وانت كمان
احمد : يارب
منه : صحيح عامل ايه مع هبه
احمد : هبه شغاله زن مش عايزنى اسافر واسبها
منه : هيا مش خلصت دراسه
احمد : اه خلصت الحمدالله
منه : طب ما تاخدها معاك
احمد : ازاى يابنتى وانا رايح القاهره انتى كمان
منه : يابنى اكتب لكتاب قبل ماتسافر وبعدين هيا تروحلك
احمد : ازاى يابنتى والفرحه والفرش وحاجتنا كلها مينفعش وكمان اهل هبه هيرفضوا دول اطمنوا انى هخلص وارجع مصر وهعيش هنا
منه : لو هيلاقوا هبه مرتاحه لكدا هيوفقوا اسمع كلامى
احمد
: يابنتى حتى لو وافقوا دى مش بنت زاى بقيت البنات نفسها تعمل فرح وتلبس
الفستان الابيض ليه احرمها من كل دا لا طبعا انا مقدرش اكون انانى كدا
منه : مش يمكن هيا توافق اسالها الاول وشوف رايها يابنى
احمد : اسئل ايه دا فاضل يومين على السفر
منه : مش مشكله اعمل توكيل لوالدك ويكتب هو الكتاب
احمد : منه بطلى جنان واسكتى الله يخليكى
منه : ماشى هسكت بس فكر انت فالموضوع وخد راى هبه الاول
احمد : يلا روحى عشان اتخنقت منك
منه : هههههههههههه بقا كدا ماشى ماشى براحتك يامعلم

بعد ما مشيت منه فضل احمد يفكر فى كلام منه معاه وحس انها فكره جميله اوى وقال يقول لهبه عليها

احمد : هبه
هبه : نعم
احمد : ممكن اتكلم معاكى فى موضوع
هبه : خير اتفضل طبعا
احمد : منه اقترحت عليا حاجه اننا نتجوز وانتى تيجى تعيشى معايا بره لحد ما اخلص السنه ونرجع مع بعض
هبه : ازاى يا احمد وانت اصلا مسافر كمان يومين
احمد : هيا بتقول اعمل توكيل لبابا وهو يكتب الكتاب وتبعتى الورق بتاعك واعملك الورق هناك وابعتلك
هبه : وانت ايه رايك
احمد : انا قولتلها لا بس هيا صممت انى اقولك واخد رايك الاول
هبه : بس انت لو مش موافق مكنتش قولتلى يا احمد
احمد
: بصراحه بعد ما مشت وفكرت فالموضوع لاقيته كويس بس بصراحه مش عايز اظلمك
ومخلكيش زاى بقيت البنات اللى تعمل فرحها وتلبس الفستان بتاعها
هبه :
بص يا احمد ممكن تسبنى افكر فالموضوع دا براحتى ومن غير ماتسالنى انا لما
هاخد القرار هقولك على طول وطبعا مش فيومين هقولك راى
احمد : ماشى ياحبيبتى خدى راحتك فالتفكير
هبه : ماشى ياحبيبى

وعدى يومين وجاه موعد السفر وهبه فضلت تبكى على رحيل احمد وعدى اسبوعين على وصول احمد بالسلامه

وهبه فكرت كويس فموضوع الجواز وحبيت تقول رايها لاحمد
ياترى بقا هبه هتوافق ولا لا ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه

انسانة محترمة 08-03-2011 05:49 PM

العين تدمع مرتين الحلقة 9و 10 الجزء الثاني
 
الحلقه القبل الاخيره والاخيره من القصه

وهبه فكرت كويس فموضوع الجواز وحبيت تقول رايها لاحمد

هبه : احمد انا فكرت كويس فى موضوع الجواز
احمد : وايه قررتى ايه
هبه : انا موافقه يا احمد بس بصراحه مش عارفه رد فعل بابا هيوافق ولا لا
احمد : طب كلمتى بابا
هبه : لا طبعا انت اللى تكلم بابا مش انا يا احمد
احمد : طب اخلى بابا يقوله احسن
هبه : كلم والدك وقوله الاول يمكن هو يرفض
احمد : حاضر هقوله ان شاء الله بس انتى وافقتى ليه
هبه : بص يا احمد لما سفرت بجد حسيت بقيمه وجودك جنبى اه انا بكلمك على طول بس لما تكون معايا افضل بكتير
احمد : ايوه كدا اعترفى انك من غيرى ولا حاجه
هبه : ههههههههههههههه ماشى ماشى على فكره فرح هشام وسماح اول الشهر الجاى اخبرا هتجوز واخلص منها
احمد : ههههههههههه من قلبك الكلام دا
هبه : بصراحه لا مش عارفه لما تتجوز هعمل ايه من غيرها
احمد : ابقى سافرى ليهم القاهره مش بعيده
هبه : اكيد هسافر دى سماح
احمد : ربنا يتممالها على خير ويسعدها ويسعدنا يارب
هبه : يارب ياحبيبى يارب

عدى يومين وهبه مشغوله مع سماح فى تحضير الفرح وقر احمد يقول لوالده على جوازه

احمد : بابا كنت عايزاك فى موضوع ضرورى
والد احمد : خير يابنى
احمد : انا عايز اتجوز
والد احمد : وماله ياحبيبى خلص وتعالى وانا هجوزك
احمد : لا يابابا انا عايز اتجوز هبه وهيا تجيلى
والد احمد : لا بقولك ايه واحده واحده وفهمنى
احمد : يعنى اعمل ليك توكيل وانت تكتب الكتاب بدالى وبعدها ابعت لهبه وتجيلى
والد احمد : اه فهمت طب وهبه موافقه
احمد : اه يابابا موافقه
والد احمد : طب والدها بقا
احمد : لسه مايعرفش انا قولت اقولك الاول عشان حضرتك تكلمه
والد احمد : يابنى صعب يوافق بكدا
احمد : بص يابابا انت هتقوله وهو يفكر براحته ولو رفض يبقا نصبنا نستنا ولو وافق يبقا نتجوز
والد احمد : والمطلوب منى انى اكلمه صح
احمد : انا مليش غيرك يابابا عشان يكلمه
والد احمد : ايوه على طول تدبسنى كدا
احمد : حبيبى انت يابابا

بعد المكالمه اتصل والد احمد بوالد هبه

والد احمد : السلام عليكم ازيك ياحاج
والد هبه :الحمدالله وانت ايه اخبارك يارب تكون بخير
والد احمد : الحمدالله بخير انا كنت عايز اكلمك فى موضوع
والد هبه : اتفضل
والد احمد : احمد عايز يكتب الكتاب وهبه تروحله
والد هبه : ازاى يعنى وهو مش هنا
والد احمد : هيعملى توكيل وانا اكتب الكتاب بداله وبعدين هبه تروحله
والد هبه : ودا ينفع برده هيا مش المفروض تفرح زاى بقيت البنات نعملها فرح من غير عريس ازاى يعنى
والد احمد : والله فى ناس كتير بتعمل كدا الفرحه مش بالفرح والاغانى والهيصه الفرحه بوجود انتين بيحبوا بعض مع بعض
والد هبه : بس اى بنت بتمنى انها تلبس الفستان الابيض وعرسها جنبها
والد
احمد : ماهى هتسافرله وهيا لبسه فستان الفرح وهتكون معاه هناك بص يا حاج
شوف راى هبه الاول وراى امها وبعدين انت فكر فالموضوع على مهلك وقولى رايك
ساعتها وافقت يبقا انا هخلص كل حاجه هنا موافقتش يبقا نصيبهم يستنوا
والد هبه : خلاص ماشى انا هقول لهبه وامها وهفكر واللى عايزه ربنا هيكون
والد احمد : ونعمه بالله

وقفل والد احمد مع والد هبه واتصل با احمد

والد احمد : انا كلمته بس هو مش مرتاح ومش عجبه
احمد : اه ربنا يستر بقا
والد هبه : انا قولتله ياخد راى هبه وامها وبعدين يفكر براحته ويبلغنى
احمد : تمام يابابا لو اتصل بيك ابقا قولى
والد هبه : حاضر ربنا يسيرلك الخير
احمد : يارب يابابا

وقفل احمد مع والده واتصل بهبه

احمد : ايه ياقمر عامله ايه
هبه : متبهدله سماح بهدلتنى معاها
احمد : عقبال ماتخدمك فى فرحنا يارب
هبه : ولا هتعبرنى كل اللى بتجوز مش بتعبر اى حد ساعدها
احمد : لا هتساعدك هيا وهشام كمان متلقيش
هبه : لما نشوف
احمد
: حبيبتى انا قولت لبابا وهو اتصل بوالدك دلوقتى هو مش مرتاح للموضع اوى
بس بابا قاله ياخد رايك انتى ومامتك وبعدين يفكر براحته ويرد عليه ادعى بقا
والدك يوافق

هبه : يارب ياحبيبى يوافق
احمد : هتروحى امتى
هبه : قدامى ساعتين كدا
احمد : اول ماتروحى طمنينى عليكى ماشى
هبه : حاضر
احمد : سلام ياقمرى
هبه : سلام

بعد غلق المكالمه وروحت هبه البيت راح والد هبه نادى على هبه والدتها عشان يقولهم وياخد رايهم

والد هبه : انا ناديتكم عشان اقولكم ان احمد عايز يخلى والده يكتب الكتاب وهبه تسافرله هناك
الام سوسن : يعمل يعنى توكيل لوالده
والد هبه : اه واحنا نعملها فرحان هنا من غير العريس وتسافرله بفستان الفرح
الام سوسن : وانت ايه رايك
والد هبه : ملكمش دعوه براي قولوا الاول رايكم رايك ايه ياهبه
هبه : بص يابابا انا موافقه وهقولك اسبابى انا يابابا مش عايزه اعمل فرح وهيصه وخلاص انا فرحتى لما هكون جنب حبيبى
الام سوسن : وانا موافقه مدام دا هيبسط بنتى
والد هبه : ماشى وانا مش موافق بس هفكر تانى
الام سوسن : وليه مش موافق
والد هبه : خلاص انا قولت هفكر

وراحت هبه على اوضتها عشان تكلم احمد وتحكيله اللى حصل
وبعد 3 ايام جاه موعد فرح سماح وهشام

وعدى اليوم على خير وسافرت سماح وهشام على القاهره

راح والد هبه اتصل بوالد احمد عشان يقوله رايه على فكره الجواز
والد هبه : انا فكرت كتير فالموضوع وسالت هبه وامها وقالولولى موافقين وانا كمان موافق اهم حاجه عندى سعاده بنتى
والد
احمد : ربنا يسعدهم يارب دايما خلاص هخلى احمد يعملى توكيل ويبعته وهاجيلك
البيت نكتب الكتاب ونتفق على كل حاجه وعلى الفرح وبعد كتب الكتاب هبعت
الورق لاحمد عشان يبعت لهبه
والد هبه : ماشى هستناك تنور فاى وقت
والد احمد : ربنا يخليك وربنا يتممالهم على خير
والد هبه : يارب

وبعد ما احمد بعت التوكيل وكتبوا الكتاب وجاه موعد الفرح

الام سوسن : اكيد اى ام فاليوم دا بتحب تتكلم مع بنتها براحتها وتقولها نصايح بس انا هقولك حاجه واحده بس
هبه : ايه هيا ياماما
الام سوسن : راعى ربنا فكل حاجه فحياتك وفجوزك عشان احمد يراعى ربنا فيكى
هبه : اكيد هراعى ربنا يا امى لانى بحب احمد جدا
الام سوسن : هتوحشينى اوى ياهبه مش عارفه من غيرك هعمل
هبه
: ياحبيبت قلبى انا كل يوم هكلمك نت وهفتحلك الكاميرا كانى معاكى على طول
ياحبيبتى وانتى كمان هتوحشينى اوى هيوحشنى حضنك الدافئ ياماما
الام : مش قدر اقولك غير ربنا يسعدك ويرجعك ليا بالسلامه
هبه : يارب ياحبيبتى

وعملوا الفرح من غير العريس وهبه عيطت كتير هيا وسماح والدت هبه عشان فراق هبه ليهم

وطبعا والد احمد والد هبه راحوا يوصلوا هبه للمطار

والد هبه : اول ماتوصلى طمنينى عليكى
هبه : حاضر يابابا متقلقش ياحبيبى
والد هبه : خلى بالك من نفسك ولو احتجتى اى حاجه كلمينى على طول واوعى تزعلى احمد واسمعى كلامه فاهمه
هبه : حاضر يابابا خلى بالك انت من نفسك ومن ماما وهادى
والد هبه : حاضر ياحبيبتى

وسلم عليها وجاه والد احمد يسلم على هبه

والد احمد : خلى بالك من نفسك ومن احمد ولو عزلك احمد فاى وقت كلمينى
هبه : ههههههههه على طول هكلمك ربنا يخليك ليا
والد احمد : توصلى بالسلامه ومتنسيش تطمنينا عليكى
هبه : حاضر مع السلامه
والد احمد و والد هبه : مع السلامه

وركبت
هبه الطياره وصلت عند احمد بالسلامه واول ماشاف احمد هبه وهيا بتعمل
الاجراءات راح اتصل بوالد هبه والده عشان يطمنهم ان هبه وصلت بالسلامه

احمد : حمدالله على السلامه ياحبيبتى
هبه : الله يسلمك ياحبيبى
احمد : الفستان تحفه عليكى يلا عشان اصحابى عملين فرح لينا هنا
هبه : لا بجد
احمد : اه والله
هبه : وانا هحضر فرحين ولا ايه طب عايزه اعدل الميكياج
احمد : فى مكان عشان تحضرى نفسك يلا هنتأخر
هبه : يلا ياحبيبى

وعملوا الفرح التانى وعاشوا حياتهم مبسوطين وطبعا بيحصل مابنهم مشاكل بس كانت بتعدى على خير

ورجعت هبه واحمد مصر بعد 6 شهور وبعد سنه من جوزهم بقا عندهم بيبى صغنونه اسمه يوسف وطلع كتير امور

وسماح وهشام جابوا بنتوته زاى القمر وسموها هبه وهيا اصغر من يوسف باسبوع واحد

وعاشوا حياتهم مع بعض فى الحلو والمر مع بعض

انتهت القصه



القصه
من خيال أخت رؤى

مصممة أزياء إسلامية 08-04-2011 07:47 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
يا اختي الفاضلة

الرواية مش بتنزل كده..

روحي عند اول جزء انتي نزلتيه وبعدين اكتبي رد بالجزء اللي بعده وهكذا فهمتيني؟؟

انسانة محترمة 08-06-2011 04:10 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 1 الجزء الثاني
 
لم أفهم أختي

NoOoNoOo 08-07-2011 08:27 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 9و 10 الجزء الثاني
 
https://up.bentvip.com/up/20081106191951.gif

NoOoNoOo 08-07-2011 08:29 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 7 و 8 الجزء الثاني
 
https://up.bentvip.com/up/20081106191951.gif

NoOoNoOo 08-07-2011 08:36 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 6 الجزء الثاني
 
https://up.bentvip.com/up/20081106191951.gif

NoOoNoOo 08-07-2011 08:37 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 5 الجزء الثاني
 
https://up.bentvip.com/up/20081106191951.gif

NoOoNoOo 08-07-2011 08:39 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 4الجزء الثاني
 
https://up.bentvip.com/up/20081106191951.gif

انسانة محترمة 08-09-2011 02:57 PM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 9و 10 الجزء الثاني
 
شكرا

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:07 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 4الجزء الثاني
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:11 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 2 الجزء الثاني
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:12 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 25
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:13 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 7
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:14 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 7 و 8 الجزء الثاني
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 08-14-2011 06:14 AM

رد: العين تدمع مرتين الحلقة 5 الجزء الثاني
 
https://m002.maktoob.com/arb3/up/237108561199796907.gif


الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 08:12 AM.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2026 DragonByte Technologies Ltd.


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0