ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   العناية بالبشرة و الجسم (https://fashion.azyya.com/29)
-   -   العناية بالشعر و البشرة طبيعيا اسئلي و نحن نجيب (https://fashion.azyya.com/171978.html)

ماري بيل 08-25-2010 05:59 PM

العناية بالشعر و البشرة طبيعيا اسئلي و نحن نجيب

السلام عليكم حبيباتي فتح موضوع جديد خاص بالاستفسارات و المساعدات و الاسئلة الخاصة بالبشرة و الجسم و الشعر اي مشكلة او اي استفسار حطيه هنا و لا عليكي الباقي علي و الاخوات الي يحبون يساعدون اخواتهم العضوات ما عيكي الا ان تحطي المساعدة بالاقتباس و انا دائما في خدمة عضوات منتدايا الغالي

تابع

لاسئلي و نحن نجيب

اعذركم على غلق الموضوع الذي سبقه لانه كان مليان اسئلة و عجزت على الاجابة على الكل و للتعادل بين العضوات وضعت لكم موضوع جديد و لكم واسع الحرية في الاسئلة فقط في ما يخص العناية بالبشرة او الشعر او الجسم اي سؤال كتب غير هنا سيتم غلقه

omnya 08-26-2010 02:48 AM

رد: موضوع جديد للاسئلة و الاستفسارات اكتبي سؤالك من هنا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل سنه وانتى طيبه الاول
سؤالى انا كنت عايزة اعرف اعمل فى شعرى ايه بعد لما اسحتمه يعنى الفه ايه احط عليه ايه كده يعنى انا عمتا بلفه طقيه انا شعرى ناعم اصلا بس عايزة اعرف لو فى طريقه اصح وافيد
تانى سؤال لو فى حاجه مختليش الشعر يهيش غير الزيت يا اختى
وشكرا اوى ورمضان كريم ((سلامتى))

ماري بيل 08-26-2010 05:41 AM

رد: موضوع جديد للاسئلة و الاستفسارات اكتبي سؤالك من هنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omnya (المشاركة 2471668)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل سنه وانتى طيبه الاول
سؤالى انا كنت عايزة اعرف اعمل فى شعرى ايه بعد لما اسحتمه يعنى الفه ايه احط عليه ايه كده يعنى انا عمتا بلفه طقيه انا شعرى ناعم اصلا بس عايزة اعرف لو فى طريقه اصح وافيد
تانى سؤال لو فى حاجه مختليش الشعر يهيش غير الزيت يا اختى
وشكرا اوى ورمضان كريم ((سلامتى))

العناية بالشعر من اهم مواصفات البنت الهامة و الجادبة بشكل شعرها و للعناية بشعرك انا اقلك خدي لك مجموعة من الزيات النافعة متل زيت زيتو و الخروع و دابر املا و السمسم اخلطيهم مع بعض و حطي منهم حمام زيت كل اسبوع و بعد ما تحطيهم ع شعرك بعد تدليك بسيط للجلد الشعر لفي شعرك بفوطة و سبيه ساعة و اغسليه بعدها

تاني سؤال لم افهمه جيدا

๑☃❆اميرة الورد❆☃๑ 08-26-2010 11:39 PM

جديد للاسئلة و الاستفسارات اكتبي سؤالك من هنا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..

معلش ماري بيل اسمحلي لي انو اتدخل في الموضوع :4:

بالنسبه للسؤال الاول حبيبتي امنيه اوعك تلفيه شعرك بعد ما تستحمي بالمرة لانو لو لفيتيه ممكن شعرك يرطب او تطلع لو ريحه خليه اول شي ينشف بعدين بتمشطيه وبتلفيه وبتحطي عليه زيت.....

وبالنسبه للسؤال التاني
ما في احسن من الزيت علشان ما يخلي شعرك يهيش لانو طبيعي وبيغذي الشعر كمان ..

بتمنى تكوني استفتدي

موفقه حبيبتي

:)

omnya 08-27-2010 01:46 AM

رد: جديد للاسئلة و الاستفسارات اكتبي سؤالك من هنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اميرة الورد (المشاركة 2474423)

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..

معلش ماري بيل اسمحلي لي انو اتدخل في الموضوع :4:

بالنسبه للسؤال الاول حبيبتي امنيه اوعك تلفيه شعرك بعد ما تستحمي بالمرة لانو لو لفيتيه ممكن شعرك يرطب او تطلع لو ريحه خليه اول شي ينشف بعدين بتمشطيه وبتلفيه وبتحطي عليه زيت.....

وبالنسبه للسؤال التاني
ما في احسن من الزيت علشان ما يخلي شعرك يهيش لانو طبيعي وبيغذي الشعر كمان ..

بتمنى تكوني استفتدي

موفقه حبيبتي

:)

ميرسى اوى يا حبيبتى على الرد :sddhgh:
وشكرا على اجابه السؤال التانى انا خلاص هعمل كده وهقلوك على النتيجه :sddhgh: :sddhgh:

الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 08:44 AM.