ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   قصص و روايات (https://fashion.azyya.com/81)
-   -   قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش (https://fashion.azyya.com/251424.html)

توتة العسل 06-05-2011 11:55 PM

قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش
 
طبعا من العنوان انتو قلبكو بيتهز
هي صورة واحدة وفي النهاية يعني do n,t wory
معليش يا بنات مبعرفش اكتب الابصتروف العالية
المهم نبدأ
كان فيه قرية صحراوية بدوية فكان عندهم ساقي وكانت البيوت عندهم من الطوب لانهم تطورو وطلعو
بترول من تحت الارض واشتغلو بيه كهربا وكدة بس للأسف معندهم ميه فكان في واحد كل يوم بياخد عربية نقل كبيرة ويروح عن اقرب بئر ويمل الشاحنة براميل الماء ثم ياتي على اهل القرية
بالماء الوفير ومن ثم يتيح لهم الزراعة وكان عند هذا الساقي ولد واحد فعندما كبر الساقي وكان يحتضر
استدعى ابنه ليوصيه فقال له : يا بني انا كبرت خلاص وقربت اموت انا عايزك تشتغل ساقي عشان
دة اكل عيشي وانت هتسقي القرية كلها ما عدا هذا البيت
بيت فلانة الفلانية
فقال الابن ليه يا بابا ليه ولكن الاب كان قد مات في حينها
ولكن الولد لبى ما كنا يريده والده ولا يسقي هذا المنزل ..... وفي يوم من الايام تشوق ليعرف لماذا منعه والده من سقي هذا المنزل ومن يسكنه ؟
فطرق الباب فأذا بشابة رائعة الجمال خلابة تقول له هل اساعدك قال كلا كنت اريد فقط ان اسقي فقالت حسنا املئ لي كوب ماء صغير
قال ستحتاجين طول اليوم كوب واحد فقط
ثم صب الكوب ومشى
وعندمى رجع الى بيته ظل يفكر لماذا منعني ابي ان اسقي هذه الفتاه
لماذا لا اسئلها ...لألألألألألألألأ ممكن تحرجني ... طب ولماذا لا اتزوجها ؟
اها بكرة هعرض عليها الزواج مني فأنا وقعت في حبها
وفي اليوم التالي ذهب هذا الضحية الى فتاة ليعرض عليها الزواج فوافقت في الحال وبدون تفكير
ثم تزوجا بدون فترة خطوب ولا اي شئ كان ثاني يوم اتجوزو وكتبو كتابهم
وكانت العروسة كل يوم باليل تخرج ولكنه لم يلاحظ انه تخرج بالليل في يوم من الايام استيقظ بالمساء
ليدخل الحمام فوجدها خارجة قال لها
رايحة فين الساعة دي
قالت : رايحة الحمام قال الحمام جو البيت مش برة قالت لأ ما انا رايحة الحمام اللي في بيتي القديم
قال له براحتك واوعي تتأخري
اه نسيت اقولكم يا بنات هي كانت كل يوم عند الفطار يقولها تعالي افطري تقولو ما انا اكلت بالليل لغاية ما شبعت
وعند الغداء : تعالي اتغدي ؟ لأ ما انت وانت في الشغل جعت فأكلت
وعند العشاء : تعالي اتعشي ؟ لأ انا هاكل بالليل
في يوم من الايم قر ان يمشي ورائها ليرى اين تذهب كل ليلة ولماذا لا تأكل معه وحينما كلن يراقبها
رأها تتجه نحو القبور وتفتح قبر الميتين وتأكلهم فزع وصرخ واتجه ناحية المنزل وهو يصرخ
فرأته وهو يصرخ فعرفت انه كلن يراقبها فعادت الى المنزل وقالت له انت وجبة لذيذة وطازجة
واكلت ذراعه م اكلت باقي جسمه
على فكرة القصة دي بنت خالي حكيتها لي وقالتي دة تخريف الناس بيحكوه عشان يخوفو بيه عيالهم
اللي بينزلو يشترو حاجة باليل لوحدهم فيقولولهم الست دي بتاكل العيال
يلا يا لايت متكونوش اترعبتم باي
اه وعلى فكرة الصورة مرضيتش تنزل
واثبتو وجودكم وروني الردود
:0139::428:

انســـآنة غيـــر 06-07-2011 11:06 AM

رد: قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش
 
https://www.almuhands.org/forum/store...713960_989.gif

ღ♥صمتى حكايةღ♥ 06-08-2011 05:58 AM

رد: قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش
 
https://www.ac-n1.com/vb/imgcache/91605.imgcache.jpg

راجية لحب الله 07-22-2011 02:18 AM

رد: قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش
 
يعطيكى العافيه حبيبتى

البنت العسولة 11-23-2011 12:53 PM

رد: قصة خيالية بس للي قلبها جامد متخافوش
 
يعطيكي الف عافية بصراح خاوفتيني لكن حلوة يا عسل


الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 08:43 AM.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0