ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   الملتقى الصيفي ويومياتكم (https://fashion.azyya.com/136)
-   -   قالها انتى حامل قامت مصوته (https://fashion.azyya.com/456072.html)

ضوء فى نهاية النفق 01-06-2014 11:10 PM

قالها انتى حامل قامت مصوته

جايبالكم قصة حماتى وازاى خلفت وايه اللى ضحت بيه علشان تسمع كلمه ماما
يلا بينا على الحكايه بسرعه من فضلكم كملو لللاخر انا عارفه انها طويله بس فيها امل لناس كتييييييييير هنا.....
طبعا انا كتبت موضوى قبل ده ووعدتكم فيه انى هكتبلكم حكايتها مع الخلفه والاولاد الحكايه بدأت من لما كان عندها 15 سنه
طبعا كانو بيتجوزو صغيرين اتقدملها راجل كبير فى السن بس كان غنى قووووووووووووووووى قوووووووووى
لما اتقدملها جابلها شبكه ماتحلمش بيها اى بنت فى الدنيا بيت من بابه زى مابيقولو شغاله تنضف وتمسح وتكنس وتغسل الغسيل كمان
وتطبخلها ماكنتش بتمد ايديها فى اى شىء هانم وست الهوانم كمان مرت ايام وكانت اجمل ايام حياتها من كتر الذهب ماكانتش بتقدر ترفع اييديها منه
كان دايما جوزها يقولها ابقى اقلعى من الغوايش شويه علشان بيعملو صوت عالى ههههههه مرت الايام كانت تاكل بط ووز وحمام
المهم يابنات فتحت موضوع الخلفه قالها اصبرى شويه ولما راح للدكتور عرف انه مريض ومش هيخلف يابنات واعتها كان الطب مش زى دلوقتى
عمليات وعلاج وكان مر على زواجهم ممكن اكتر من 3 سنين وخيرها مابينه ومابين الخلفه مع العلم انه بيمووووووووت فيها قالها فكرى وردى عليا

فعلا يابنات فكرت مع امها بصوت عالى وقالتها مش قادرة امنع نفسى انى اكون ام انا هطلب الطلاق انا عايزة اسمع كلمه ماما
امها قالتلها طيب والدهب والبيت والعز قالتلها مش عايزة انا عايزة طفل وفعلا تم الطلاق بس الراجل سابلها كل حاجه دهب وفلوس
وعفش وهدووووووووم وراحت قعدت عند والدتها وفضلت عند والدتها عايشه بتصرف من فلوس طليقها وباعت الدهب قطعه
ورا التانيه علشان تعرف تعيش لان ساععتها عيب الست تشتغل وشويه كده يابنات واتقدملها واحد تانى واتجوزته شخص قالتلى
عليه حنين قوى قوى واخلاقه ممتازة بس عاشت معاه سنتين وبرضو مخلفتش هنا بقى يابنات نقف شويه كتيييييييييييييير
اتجوزت الاولانى ومخلفتش والثانى ومخلفتش من غير ماتكشف سابت جوزها التانى وقثالتله العيبب منى انا سيبنى لانى ارض
بوووووووووووور خلاص مفيش منى فايده وفعلا تم الطلاق ورجعت بيت والدتها وسوووووووووواد الدنيا فى وشها
وعياط امها قالتلها ده حكم الله مش هنعترض وزرمان يابنات مكانوش يروحو لدكاترة ولا علاجات ولا كشوفات
وبسبب الجهل فضلت مكانها ولا راحت ولا جت عدت الايام وجت وكان ساعتها الخاطبه بقى كلكم عارفينها ههههه
المهم جابتلها كذا عريس وقالتلها لا انا ارض بور منفعش حد وفى يوم امها قالتلها انتى لازم تتجوزى وترضى بنصيبك
بقى ربنا عوز كده وجت الست خاطبه وجابتلها عريس ارمل واولاده كبار وعايز وحده يعيش معاها ومش مهم الخلفه

وافقت حماتى عليه والعريس ده حمايا يابنات وفعلا اتجوزته وعاشت معاه ولاده كبار قوى وهو لوحده
وعاشت معاه مبسوطه قوى لانه مش هيسالها عن خلفه وكانت فى الايام دى الدنيا اتطورت شويتين كده واتعرفت على جارة ليها
عرفت حكايتها وقالتها سيبيها على الله والست جارتها كانت رايحه تتابع عند الدكتور وبالصدفه الباحته حماتى تعبت شويه
مرض نسائى وغابت البيريود كام يوم وقالتلها خدينى معاكى عايزة اشوف فى ايه وراحت وكشفت والدكتور قالها قومى
ياماما مينفعش اديكى علاج انتى حااااااااااااااااااااااااااااا ااامل وبس ياستى ودى قامت مصوته حامل ايه انا مبخلفش
قالها والله حامل روحى اعملى تحليل علشان تتاكدى وفعلا طلعت حااااااااااااااااااامل وموقف امها كووووووووم تانى
بقت تسقف وتزغرط وتضحك وتعيط كله فى نفس الوقت وحلفت انها هتقعد تحت رجلين حماتى لحد لما تولد
وحمايا كان فرحان هو كمان كانه مخلفش قبل كده هههههههههه وفعلا ولدت زوجى هو الكبير وفضلت ام حماتى

ومرت 3 سنين تانيين وخلفت اخو زوجى وتوفت امها الاول وحست بوحده وفراغ وبعدين كبرو الولاد
واتوفى حمايا ودى لوحدها حكايه ارمله وعاشت ترربى ولادها ولحد ماتجوزنا انا وابنها وخلفت
وتوفاها الله بعد بنتى الاولانيه وبعديها فضلت تلح عليا جااااااااااااااامد قوى انى اخلف تانى
وفعلا حصل حمل بس الجنين نزل وهى سمعت من هنا ان الجنين نزل ودخلت فى دور اكتئاب
حااااااااااااااااااااااااد جدا ومن الزعل جالها السكر واتوفت رحمة الله عليها وحشتنى قوى قوى
يابنات لما بنبقى انا وزوجى مخنوقين نروحلها وتدعيلنا دعوة بعدها الدنيا كلها ومشاكلها
تهون والله يالله

الموضوع ده اهداء منى لروحها الغاليه قوى قوى ودعواتها لينا ربنا يرحمها يارب
ملحوظتين مهمين قوى
اولا يابنات زوجها الاولانى مات بعد ماطلقها بشهر لو كانت استنت كانت ورثت منه
ثانيا بالنسبه لانها كانت بتلح عليا علشان الحمل كنت بقولها ليه ياماما قالتلى علشان الحق اشوفه قبل مااموت
لانى حاسه انى مش هشيل حفيد تانى وفعلا كان قلبها حاسس

طولت عليكم وفى بجد مواقف كتيييييييير ماكتبتهاش يارب موضوعى ده يتميز علشانها هى
ومتنسوش التقييم
احبكم فى الله

دى قصة حماتى فعلا يابنات ادعولها بقى:e058:

منارة السهر 01-21-2014 10:34 PM

رد: قالها انتى حامل قامت مصوته

ووووووووووووواووووو والله يا ضوء استمتعت كتير بهذه القصة الجميلة الله لا يحرمنا منك ومن مواضيعك الحلوة وفعلا فيها كتير عبر بتمنى الله يهدينا ويطعمنا الصبر

القطة توتو 01-22-2014 12:01 AM

الله يرحمها ويغفر لها ويدخلها الجنة

دودي وبث 01-22-2014 01:55 PM

الله يرحمها ويغفر لها ويدخلها الجنة ~
قصةة جميلة ~
تسسلم آيديكك حبيبتي ~

ضوء فى نهاية النفق 01-22-2014 11:05 PM

رد قالها انتى حامل قامت مصوته

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محبوبه زوجها (المشاركة 5031670)
ووووووووووووواووووو والله يا ضوء استمتعت كتير بهذه القصة الجميلة الله لا يحرمنا منك ومن مواضيعك الحلوة وفعلا فيها كتير عبر بتمنى الله يهدينا ويطعمنا الصبر

تسلمى حبيبتى ونورتينى
ربنا يكرمك

الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 08:04 AM.