ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ

ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ (https://fashion.azyya.com/index.php)
-   التعامل مع الزوج و العلاقة الزوجية (https://fashion.azyya.com/39)
-   -   زوجى حرجنى بذوقه (https://fashion.azyya.com/82649.html)

شيمو225 09-08-2009 10:26 PM

زوجى حرجنى بذوقه

كنت صباح امس متضايقة جدا من مشاكل تحدث بينى وبين زوجى طول اليوم افكر فى حياتنا معا وفى اخر اليوم وصلت الى قرار بعد ما نام زوجى كتبت له ورقة وقلت له زوجى العزيز انى اخبرك انى ذاهبة عند والدتى لاريح نفسى من عناء حياتنا لعل بعدنا عن بعد لفترة يهدى نفوسنا حياتنا كادت تنفجر من كثرة المشاكل وتدخل وتسلط الاهل انى ضقت ذرعا وملللت تعبا من التفكير لحل يريح جميع الاتراف ولكننى اليوم لا استطيع الجلوس بالمنزل هذا ساذهب عند والدتى ولن اعرفهم شى عن زعلنا ولم اخبر اى حد وانا لم احب ارجع هتصل بيك وبالنسبة لك شوية معلومات تهمك لا تتصل بيا ولا تكلم والدتى لانها لا تعرف فبالتالى لا تحسسها بشى ولا ترن عليا مطلقا ولا تاتى الى اهلى كزيارة عابرة ولا ترسل لى شى مع اى حد لو سمحت انا عايزة اخد اجازة زوجية انا اللى احددها بنفسى زوجى لا تزعل من رسالتى هذه فانا لى اسبابى وعندما ترجع من الشغل لن تاجدنى بالمنزل جرب حياتك من غيرى وانا هجرب حياتى من غيرك خلينا نشوف اية اللى هيحصل ومين هيقدر يبعد عن التانى ولا احنا خلاص اتعودنا وحبنا خلاص كان نسمة امل وماتت وياليت الحب يعود يوما
استودعك الله ورجاءا شديدا لا تسال عنى نهائيا
سلام

هذا كان نص رسالتى لزوجى وتركتها له ليراها عندما يفيق فى الصباح وذهبت للنوم وعندما افقت فى الصباح تذكرت الرساله فذهبت لاعرف انه قراها فلم اجدها مكانها فعرفت انه اخدها معاه وكده اتاكدت انه قرائها ولبست ملابسى وحضرت شنطتى وشنطة ولدى ولبسته وتذكرت اننى لم افتح الموبيل بطاعى فكان مغلق من الامس ففتحتة حتى اخده معاى وانا نازله فاول ما فتحته وجدت رسالة وزى مايكون كانت مستنية التليفون يتفتح فجلست لكى اقرائها قبل اما انزل فوجدها من زوجى اول ما شفت انها من زوجى اتضيقت لانى قلت له متردش على الرسالة ولا تبعتلى شى لانى مصممة على موقفى وهو الاجازة الزوجية ولكنى استدرت وجهى قليلا لاجد نفسى اقرائها وهى

حبيبتى ارجوكى اسمعينى قبل فعل اى شى انا اعلم ان المشاكل لا ذنب لى ولكى فيها ولكنها تاتى علينا من غير حساب استحلفك بابننا ان لا تتركى المنزل وتذهبى حياتى ستكون اشبه بالجحيم حين لا تكونى معى لا شى يبقى هنا تغيب الاشياء واجمل الاشياء واغيب انا قبل الاشياء افتقدنى فابحث عنى لا اجدنى ام لى يدى فلا المسنى انادنى فلا اسمعنى ببقى مثل العدم حبيبتى واغلى مااملك يامن اعطيتى لى اجمل ولد وهو قطعة منك ومنى انظرى اليه وسيذكرك باجمل اوقاتنا اسعد لحظاتنا حبيبت قلبى لقد احببتك منذ ان وقعت عيناى عليكى اول مرةوشعرت انا ماشى ربط بين قلبينا فصرنا زوجين متحابين وتخللت حياتنا الزوجية بعض المشكلات التى لا تخلو منها حياة وكان طفلنا الجميل يشعرنى دائما بالسعادة ويعطينى معا لوجودنا معا اشعرينى بالامان عن حياتنا معا ولا تعطينى احساس بانى لا شى انا لا شى فعلا من دونك استحلفك بكل ما املك ان لا تذهبى وتتركى خلفك الظلام يامن انتى نور حياتى وبسمة عمرى وراحة قلبى

احبك واقول للحب انه خلق لاجلك واقول له ياحب انها القلب والعمر والروح والهوى

هذه كانت رسالة زوجى احسست بعدها بالاطمئنان وحسيت ان زوجى بدا يرجع لى وغيرت ملابسى وقررت ان لا اذهب وبعت له رسالة على الموبيل وقلت له انا احبك ولن اتركك بس انا كنت فى حالة ضيق وتعب نفسى من المشاكل ويارب ابعدها عننا انا وزوجى لانها تعمينا عن بعدنا وتخلينا نقتل الحب بيننا وهكذا صالحنى زوجى وقومت عملت له الاكل اللى بيحبه وعطرت المنزل وخدت شاور انا وابنى ولبسنا احسن الثياب وانتظرتة حتى ياتى من العمل ليفاجى بنا ويفاجى بصدى رسالته الجميلة على نفوسنا وظللت ان جزء من اللى راح بيننا كاد ان يعود وسط الزحام.............
وقررت ان احضر له هديه فى اقرب وقت ممكن

القمر الازرق 09-08-2009 10:33 PM

رد: زوجى حرجنى بذوقه

الله يعم الامان والاطمانان والراحة
في البيت الجميل
والله يديم عليكم الحب
ولاتخلللكم الزعل ولا المشاكل
والله يعينكم على المصاعب
امين يارب
وهينأ لكي الزوج المحب والزوجة المحبة
الف شكرا

zenadonia 09-08-2009 10:45 PM

ربنا يجعل بيتكم سعاده ووقتكم عباده انتم وجميع الازواج والزوجات في كل مكان
الصلح خير

ّ لازوردي ّ 09-08-2009 11:02 PM

ياااااااارب يديم عليكم راحه البال والحب والسعاده ان شاء الله
وفقك الله اختي الغاليه

شيمو225 09-08-2009 11:07 PM

ميرسى على المشاركة الجميلة منك احلى اصدقاء وربنا يديم علينا الحب جميعا وربنا يهدى كل زوجين اللهم امين

الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 04:27 PM.