ازياء, فساتين سهرة

العودة   ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ > الحياة الخاصة و الصحة > التعامل مع الزوج و العلاقة الزوجية
تسريحات 2013 ذيل الحصان موضة و ازياءازياء فكتوريا بيكهام 2013متاجر ازياء فلانتينو في باريسمكياج العين ماكياج دخاني makeup
التعامل مع الزوج و العلاقة الزوجية مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟ يوجد هنا مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟ العلاقة الزوجية Marital relationship و حياة زوجية سعيدة Married life مشاكل الحياة الزوجية و الحلول الثقافة الزوجية السعادة الزوجية حقوق الزوجين


 
قديم 04-05-2011, 12:45 PM   #1

جرح الزمان

:: كاتبة مميزة ::

الملف الشخصي
رقم العضوية: 40782
تاريخ التسجيـل: Nov 2008
مجموع المشاركات: 1,045 

قلب جديد مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟


مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟

ازيكم يا قمرات يا مخطوبات
انا حبيت اعمل الموضوع ده عشان افيد المخطوبات بيه واستفيد بردوة فياريت اخواتنا المتزوجات ميبخلوش علينا بنصايحهم الجميلة

قعدت اجمع حبه افكار وكتبتها

عاوزه تبقى رومانسيه وتخلى خطيبك يحبك اوى واكتر من الاول

خليكى معايا وانا هقولك
عاوزه تقلى المشاكل وتختفى خالص اللى بتوتر حياتك
تعالى هنا وانا اقولك

هقولك تعملى ايه مع خطيبك من اول ما يصحى من النوم لحد ما ينام ويحلم بيكى



طيب انا هبتدى اتكلم ع حاجه حاجه
اول حاجه عاوزه اقولها
انك لازم تعرفى ان ممكن ف حاجات تشوفيها صغيره ومش مهمه
بس بالنسبه لخطيبك هى بتبسطه اوى وتفرحه
عاوزاكى تخلى بالك من كلامى



اغلبيه الشباب لما بيلاقى خطيبته بتعامله معامله فوق الوصف
وبتخاف عليه من اهوا الطاير طبعا بيموت فيها
وبيتمنى يجبلها الدنيا كلها
لكن لو هى من اللى بيعشقوا النكد زى عنيها
هيزهق ويمل ويطفش كمان


مين معايا ف الجروب
ده




ولو عجبكم الموضوع ياريت تدعولى
ان ربنا يسهلى امورى ويجمعنى بخطيبى ع خير
يارب


ومتنسوش التقييم يا بنات
لانى تعبت ف تجميع الافكار


انا هكتبلكم الموضوع ف مشاركات عشان متملوش من قرايه الموضوع

مستنياكوا يا قمرات
عشان اقولكوا ع الاسرار


طيب هقولكم على شوية حاجات قبل ما امشى لحد ما اشوف التفاعل ياقمرات

اول حاجه عاوزه اقولها
ولازم تاخدوا بلكوا كويس منها اوى
انك كل ما حبتى اهله وحاولتى تبقى واحده منهم
كل اما خطيبك هيحبك اكتر
لان ده وتر من ضمن الاوتار
اللى هنشتغل عليها




يعنى عاوزاكى تكونى عنده اهله
حاجه حلوه اوى لانه بيفرح لما بيلاقى اهله بيحبوا خطيبته
فبيزيد جواه تمسكه بيها
يعنى متقوليش اهلك عملوا اهلك سواو
لاء دايما قوليله انا بحبهم اوى اول لما تروح سلملى عليهم
عندهم مناسبه روحى كلمى مامته بأستمرار واسألى عليها كل اسبوع
واخواته كمان بس ممكن كل شهر ولا حاجه
انا بحس ان لما بعمل حاجه حلوه مع اهل خطيبى بحس انى بكبر ف نظره
اوى وبيحبنى اكتر
لان هدف انى ابقى ف غلاوه مامته وباباه


انا يا جماعه بركز ع الاهل لان دول اكتر حاجه هتشده ليكى
وبعد كده هتكلم عننا احنا بقا
يعنى انتى ف عيد ميلاد مامته قولها كل سنه وانتى طيبه يا ماما هتفرحه اوى غير ماهتفرح مامته
اخته وباباه دايما حسسيهم انك منهم
ف بنات الحظ سىء عندها ان اهل خطيبها بيعاملوها وحش رغم انها بتبقى بتعاملهم احسن معامله
انتى لما تحبى تشتكى اشتكى بس بأسلوب حلو ميضيقش انك اتكلمتى ع مامته كده ولا يعمل مشاكل مع مامته بس يراضيكى
اهم حاجه
يعنى تقوليله والله انا كنت عاوزه احكيلك ع حاجه بس متردده وتحكى اللى حصل وتقوليله انك عشمانه
فيها مش اكتر وانك بتحكى من باب الفضفضه
هو هيراضيكى وف نفس الوقت معملش مشكله مع اهله وعليتى ف نظره


واهم حاجه عاوزه اقولها قبل ما اتقل للفكره اللى بعدها
انك تخلى بالك من سلفتك اوى
لان ف بنات للاسف خطوبتهم مش بتكمل
بسبب انهم بيحكوا لسلايفهم عن اسرارهم
انا عاوزاكى تعاملى سلفتك كويس
وتخلى حدود بينك وبينها متعدهاش
يعنى اكتر من ازيك عامله ايه دردشه ف مواضيع عامه
غير كده لاء
عشان متفشكلكيش الخطوبه
لان المثل بيقول مركب الضراير سارت ومركب السلايف غارت (الحمد لله لسه معنديش سلايف ههههه)

يلا بقى انا هبدء ف التقيل


الانطباع اللى المفروض تديه لخطيبك لحد ماما تتجوزا
يعنى هو خطبك بنت دولوعه ورقيقه تفضلى كده معاه يعنى صوتك يبقى دايما اوطى من صوته
لان اللى بيعصب الراجل وينرفزه انك تعلى صوتك عليه ويبقى عالى ده حتى بيبقى مش عنوان
للانوثه
وعاوزه اقول ان ف بنات كتير مش بتهفهم شخصيه خطيبها وبتقول انه مش بيحبها
من طريقته معاها بس ممكن يكون هو بيحبها فوق ما تتخيل بس هى دى طريقه تعبيره عن حبه وشايف انه كده
بيعبرلها عن حبه

طبعا عاوزه اقول بقى اللى المفروض تعمليه من اول ما يصحى الصبح لحد ما ينام ويحلم بيكى زى ما قولتك
يعنى اهتمى بيه ف صحيانه متخلهوش يصحى نفسه لاء حسيسه انك مامته التانيه
لانه لو قالك انتى زى ماما يبقى ملكتيه خلاص
لان اغلى انسانه عنده ف الدنيا هى مامته
يعنى تصحيه وتبعتيله رساله صباح الخير طبعا بس بلاش رسايل
النت خليها من قلبك بتبقى احلى
وطبعا ف اخر الرساله متنيسش اوعى تنزل من غير ما تفطر ياحبيبى يارتنى كنت ف بيتنا
كنت حضرتلك الفطار بأيدى
ولما ينزل تقوليله طمنى عليك لنا توصل يعنى حسسيه انك مش بتنامى غير لما يروح الشغل وتطمنى عليه
مفيش مانع من انك تبعتى رسايل اثناء الشغل
زى مثلا
انا مش عارفه كنت عايشه حياتى ازاى من غيرك
ربنا يخليك ليا
ربنا يجمعنا ف بيت واحد
تعرف انى مشتاقه ليك اوى
ممكن مقطع اغنيه قديمه زى ام كلثوم
اللى بتقول خد من عمرى عمرى كله الا ثوانى اشوفك فيها








نيجى بقى لبعد الشغل
تصلى بيه وتقوليله حمدلله ع سلامتك يا حبيبى
متنساش تتغدى وبعدين نام لانك اكيد تعبان يا حبيبى من الشغل
ولو خطيبك مسافر اكيد الكلام كله ف مسجات
لما يجى بقى بليل عشان يكلمك قبل ما ينام
عاوزه انبه لحاجه
انه لو قالك انا عاوزه انام ومقفل متطوليش معاه قوليله خلاص يا حبيبى
تصبح ع خير واستغطى كويس عشان الجو بليل بيسقع
اوعى تكون هتنام من غير ما تتعشىrالحجت دى صدقينى هتملوكيه

هيحس انك بتهتمى بيه زى امه بالظبط
عارفين انا والله بعمل كده مع خطيبى
لحد ما جه قالى انا حاس انك زى ماما
وبقى ساعات يجى يقولى ياماما
ويفتكرنى ف عيد الام ويقولى كل سنه وانتى طيبه يا مامتى ويجبلى هديه كمان
ربنا يخليهولى يارب ويحميهولى

يعنى الحاجه دى هيخليه يحبك اكتر لانه معتبرك مامته مش خطيبته وبس
وهيتمنى يجبلك الدنيا كلها

الفكره اللى بعدها





اتصلى بيه ف التليفون واول ما يقول الو
شغليله اغنيه من ع الموبايل
رومانسيه كده هتبسطه اوى
او لماتصلى بيه قوليله اول كلمه وحشتنى مش الو
هيقولك وانا كمان
قوليله بحبك بتبقى حاجات حلوه اوى
ممكن لما يبقى عندك امسكى موبايله وغيرى اسمك واكتبى
كلمه انتى عاوزاها يعنى مثلا
بحبك ورنى عليه عشان يشةف الاسم الجديد


انتظروا منى الجديد يا بنات


</b>

مواضيع ذات صلة
5اشياء رومانسية عليك اخبار خطيبك بها قبل الزواج ,
هل تعرفين الاسلوب الصحيح لطلب زوجك اي شيء دون أن يرفض؟؟؟تعالي اقولك
تكفو انا بحاجه لكم تكفون الموضوع مهم مهم تكفين ردو ياعسى اليد الي تعلق ماتمسها نار جهنم
طرق كسب محبة أخوات خطيبك
عشانك انت مو عشاني
مسك ايدك وباسك تعالى اقولك المرة الجايه الدور فين وعلى ايه كمان??
هفركش خطوبتى مع خطيبى
هل زوجك يحبك؟ادخلي وانا اقولك



 
قديم 04-05-2011, 07:46 PM   #2

ˇ ω ۩ ام ورد ۩ ิˇωˇ


رد: مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟


مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟

مشكوره حبيبتي رائع جدا

 
قديم 04-06-2011, 12:28 PM   #3

جرح الزمان


رد: مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟


مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقة الرومانسيه مشاهدة المشاركة
موضوع كلو كثير ومفيد
يا ريت الكل يستفيد من هالموضوع
يعطيك الف عافيه
تسلمى ياقمر

نورتينى

 
قديم 04-06-2011, 12:31 PM   #4

جرح الزمان


رد: مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟


مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام ورد مشاهدة المشاركة
مشكوره حبيبتي رائع جدا
تسلمى ياقمر

نورتينى

 
قديم 04-06-2011, 12:33 PM   #5

جرح الزمان


رد: مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟


مخطوبة..... طيب تعالى اقولك على........؟؟

الفكره التالته بس هى مش رومانسيه
بس عند خطيبك هيشيلك فوف رأسه لما تتجوزا يعنى امور توضيب الشقة
والفرح والحاجات دى
بلاش تصرى ع حاجه واحده
وانا عاوزه ده ولاقيه امكانياته متسمحش بيها
يعنى عاوزاكى تحسسيسه انك خايفه ع فلوسه
ومش عاوزاه
يتحمل حاجه فوق طاقته
ودايما قوليله لاء هات ده ده ارخص ونوفر لده ونجيب حاجه تانيه
هيحس انك بتخافى عليه
قالك مش معايا اعمل فرح قوليله مش مشكله
انت فرحتى
لما تتجوزا الحاجات دى هتدخل ف باله مش هتطلع هيتلاقيه بيحاول يرضيكى
بأى شكل ومش بيستخصر فيكى حاجه





رابع حاجه هنتكلم عليها
العصبيه
طبعاكل واحده خطيبها عصبى
بس الذكيه اللى تخليه يعتذر عن اللى بيعمله
ف غيرها هى اللى بتعتذر
يعنى لما تلاقى النقاش اشتد شويه معاكوا
وهو اتعصب وخلاص وقلب عالوش التانى وبيتكلم ويتعصب
او حطى لو جيتى عملتى حاجه ضايقتى او لو تعبان من الشغل واتعصب عليكى من غير سبب
تعملى ايه تسكتى خالص متكلميش
وتسيبى لحد ما هو هيلاقى نفسه سكت
هيجى يعتذرلك بعد كده عن اللى عمله
لكن مش تبقى انتى بتردى عليه وهو يزعق وانتى تزعقى
وعاوزه لما يغلط يعتذر طبعا ده لاء

ولو قالك انتى سايبنى اكلم نفسى
قوليله لاء انا بسمعك
متحسيسهوش انا بيكلم نفسه واوعى تردى برود ع طول
لانه ده هيعصبه اكتر

 

أدوات الموضوع



الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 07:58 AM.

 

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd. يمنع انتهاك أي حقوق فكرية علماً أن جميع مايكتب هنا يمثل كاتبه وباسماء مستعارة ولمراسلة الإدارة يمكنكم استخدام الإتصال بنا
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0