ازياء, فساتين سهرة


العودة   ازياء - فساتين سهرة و مكياج و طبخ > أقسام عامة > المواضيع المتشابهة للاقسام العامة
تسريحات 2013 ذيل الحصان موضة و ازياءازياء فكتوريا بيكهام 2013متاجر ازياء فلانتينو في باريسمكياج العين ماكياج دخاني makeup
المواضيع المتشابهة للاقسام العامة معلومه هامه الى كل عروسه محجبه يوجد هنا معلومه هامه الى كل عروسه محجبه هنا توضع المواضيع المتشابهة


 
قديم   #1

khokha1

:: كاتبة مقتدره ::

الملف الشخصي
رقم العضوية: 8508
تاريخ التسجيـل: Jan 2008
مجموع المشاركات: 451 
رصيد النقاط : 0

معلومه هامه الى كل عروسه محجبه


معلومه هامه الى كل عروسه محجبه

أول حاجة، نفسي أقول لكل عروسة بتفكر تقلع الحجاب في يوم فرحها علشان خايفة من إن الحجاب يديها سن أكبر من سنها أو إن يبقى شكله تقليدي أو مش حلو عليها إن الكلام ده مش مظبوط وممكن جداً تلاقي الحاجة المناسبة ليكِ وتكوني جميلة وشيك وأحلى من اللي ممكن تتخيليه.

حكاية إن نفسك قوي يبقى شكلك مختلف ممكن يدخلك في مشاكل كتير، لأنك بالطريقة دي ممكن تمشي ورا الفكرة المختلفة وخلاص في حين إنك طبيعي هيكون شكلك مختلف لأنك عروسة..

ده غير إنك لما تختاري الحاجة البسيطة اللي بتليق مع وشك هيكون ده أفضل..


:::: وده شويه افكار للفات الطرح:::أول حاجة، نفسي أقول لكل عروسة بتفكر تقلع الحجاب فييوم فرحها علشان خايفة من إن الحجاب يديها سن أكبرمن سنها أو إن يبقى شكله تقليدي أو مش حلوالفكرة بسيطة جداً وبتبين ملامح الوجه وبتبرزها..
وهي عبارة عن ربط إيشارب ساتان للخلف مع تدبيس طرفها على الشعر الملموم وبالنسبة للحركة المعمولة في الطرحة من قدام فدي بتتنفذ بسهولة عند أي كوافير، وفي النهاية تثبيت الطرحة التل بالدبابيس من فوق الطرحة.

تقريبا نفس الفكرة اللي فوق..
مع اختلاف شكل الإيشارب من قدام عن طريق وضع إيشارب لونه مختلف ومبروم على جنب الطرحة، ده غير إن الطرحة التل متثبتة أعلى الرأس يعني مش من الخلف زي الموديل اللي فوق.

فكرة لطيفة قوي وعلى الرغم إن فيها شغل لكن برضه رقيقة....
وهي عبارة عن إيشارب مربوط للخلف عادي.. وبعدين فوقيها الطرحة التل متثبتة من الجانبين من فوق الودان وبعدين نازلة للخلف بطول الفستان، وجنب الودان فيه وردتين ساتان عاملين برواز للوجه وكمان ممكن تدخلي ألوان تانية في الطرحة لو غيرتِ لون الورود مثلاً.عليها إن الكلام ده مش مظبوط وممكن جداً تلاقي الحاجةمن الواضح إن لازم في كل الربطات يكون فيه إيشارب من تحت..
طبعاً علشان يخبي الشعر في البداية وكمان يضمن لك تثبيت الطرحة التل من فوقه، واللعب في الطرحة دي كله على الشغل الكتير من قدام واللي عامل زي ما يكون تاج منور الوجه...

إيشارب من نفس قماش الفستان مربوط للخلف والطرحة التل قصيرة ومتثبتة لتحت...
وممكن يستبدل الإيشارب بتاج عريض بيحتوي الراس وبيبقى شكله عامل زي ما يكون تطريز على الطرحة، وده أكيد هتلاقي عند الكوافير فكرة عنه..

:::فساتين الفرح:::

فيه مجموعتين لفساتين الفرح..
المجموعة الأولى:
معمولة مخصوص للمحجبات بس مش عايزاكم تركزوا مع طريقة لف الطرح لأن شكلها غريب شوية وعايزاكم تركزوا أكتر على البساطة في التصميم لأن فستان العروسة وخصوصاً المحجبة كل ما كان أبسط كل ما كان ده بالتأكيد أحسن.المناسبة ليكِ وتكوني جميلة وشيك وأحلى من اللي ممكن تتخيليه.حكاية إن نفسك قوي يبقى شكلك مختلف ممكن يدخلك فيمشاكل كتير، لأنك بالطريقة دي ممكن تمشي ورا الفكرة المختلفةوخلاص في حين إنك طبيعي هيكون شكلك مختلف لأنك عروسة..ده غير إنك لما تختاري الحاجة البسيطة اللي بتليق معوشك هيكون ده أفضل.. :::: وده شويه افكار للفات الطرح:::الفكرةبسيطة جداً وبتبين ملامح الوجه وبتبرزها.. وهي عبارة عن ربط

 
قديم   #2

سندوســهــ


رد: معلومه هامه الى كل عروسه محجبه


معلومه هامه الى كل عروسه محجبه

مشكووووووووووووورة

 
قديم   #3

{}{عذب الكلام}{}


رد: معلومه هامه الى كل عروسه محجبه


معلومه هامه الى كل عروسه محجبه

يسلمووووووووووووووووووووو

 
قديم   #4

بيلسانة فلسطين


رد: معلومه هامه الى كل عروسه محجبه


معلومه هامه الى كل عروسه محجبه

حلوووووووووووووين كتير

 
قديم   #5

&جروح الاكابر&


رد: معلومه هامه الى كل عروسه محجبه


معلومه هامه الى كل عروسه محجبه

يسلموووووووووووووووووووو

 




الساعة الآن توقيت السعودية الرياض و الدمام و القصيم و جدة 04:32 AM.


 
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024,
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0